دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

یگان حفاظت منابع طبیعی البرز مشغول پایش اراضی ملی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه این رفع تصرف ها در قالب تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع اجرا شده، گفت: از ابتدای طرح تشدید پایش های نوروزی یگان حفاظت از اراضی ملی استان تاکنون چهار و ۵۲ دهم هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «حامد فرضی» افزود: همچنین در این مدت سه هزار و ۶۴۹ متر مربع از اراضی ملی استان با حکم قضایی خلع ید شد.

وی به دیگر اقدامات یگان حفاظت در جهت پیشگیری و مقابله با تصرفات و تخریب اراضی ملی در نوروز ۱۴۰۱ اشاره و اظهار داشت: همچنین دراین مدت۲ فقره محموله چوب آلات قاچاق به میزان ۲.۵ متر مکعب کشف و ضبط شد.

فرضی با بیان اینکه یک فقره پرونده ماده ۵۵ نیز تشکیل شده، گفت: سه فقره پرونده ورود دام غیرمجاز به مراتع استان در قالب ماده ۴۴ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع به میزان ۵۰۰ واحد دامی تشکیل شده است.

او با بیان اینکه پایش های نوروزی یگان حفاظت از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه دارد، افزود: یگان حفاظت پس از پایش ها بایستی لیست گشت تهیه شده را به مدیریت بحران، دادستانی، جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی ارسال کند.

وی، تدوین دستورالعمل تشدید حفاظت و صیانت از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی و ارسال به شهرستان ها، تهیه و تدوین بروشور با موضوع عوامل تخریب منابع طبیعی و راه های پیشگیری از آن، راه اندازی سامانه مانیتورینگ برای پایش خودروهای گشت یگان و تهیه و بروز رسانی نقشه نقاط بحرانی ( تصرفات، حریق، دام مازاد) را از دیگر اقدامات این اداره کل در این ایام دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از جمله تصرف یا آتش سوزی در اراضی ملی مراتب را به سامانه های رایگان گزارشات مردمی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند، گفت: گشت های منظم و شبانه روزی در سطح اراضی ملی در شهرستان های تابعه در طول ایام تعطیلات نوروزی برقرار می باشد.

وی برقراری ایست و بازرسی در مناطق بحرانی قاچاق چوب  و کنترل محموله های چوب عبوری از استان و بازدید از کارگاه های چوب بری و تهیه ذغال سطح استان و بازدید سرزده از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها و نظارت بر نحوه عملکرد پرسنل یگان حین ماموریت را از دیگر این اقدامات برشمرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در پایان یادآور شد: عوامل یگان حفاظت استان با حضور مستمر و شبانه روزی در عرصه های ملی نسبت به پایش، پیشگیری و برخورد قاطع با متجاوزین به انفال اقدام می کنند.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات