شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

عملیات ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردیس آغاز شد

عملیات ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردیس عصر چهارشنبه در آئینی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین عملیات اجرایی این پروژه گفت: فردیس یکی از شهرستان‌های رو به توسعه است بنابراین تاسیس دانشگاه به عنوان رکن تاثیرگذار مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مطالبات مردم و مسئولان فردیس است که امروز عملیات ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردیس شروع شد.

وی به مشخصات ساخت این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: زمان ساخت این پروژه در مرحله اول دو سال در نظر گرفته شده است زمین پروژه پنج هزار متر مربع، دارای ساختمان اداری، آموزشی، مراکز رشد و فرهنگی است و در طرح توسعه آینده بخش های دیگر الحاق خواهد شد.

طهرانچی گفت: استان البرز از استان‌های رو به رشد و بزرگترین صنایع دانش بنیان را دارد دانشگاه باید تغییر جهت دهد و برای اشتغال جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضور در استان البرز برای هماهنگی در سطح دانشگاه است تا بتوانیم برنامه پنج ساله را با یک رویکرد عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم حسینی» امام جمعه شهرستان فردیس هم گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب محور علم و فناوری را به عنوان راهبرد تداوم انقلاب و نظام اسلامی تنظیم و ترسیم کردند بنابراین ساخت دانشگاه آزاد و موسسات آموزش عالی در این شهرستان مساله مهمی است.

حسینی افزود: آغاز عملیات این دانشگاه در فردیس هدیه ای از سوی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است که جای تشکر دارد شهرستان فردیس با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر یک دانشگاه آزاد اسلامی ندارد امیدوارم با همت مسوولان بیش از این شاهد شروع ساخت و افتتاح چنین مراکز آموزش عالی در فردیس باشیم.

«علی امیری» معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز واحد کرج نیز گفت: این پروژه در فاز اول پنج هزار متر مربع با اعتبار حدود ۳۶  میلیارد تومان ساخته می‌شود و در فاز دوم پنج هزار متر مربع دیگر به این پروژه اضافه خواهد شد.

امیری افزود: در فاز اول دو دانشکده فنی و مهندسی و علوم انسانی دارای ۴۸ اتاق که از این تعداد ۲۴ کلاس درس و ۲۴ اتاق دیگر اداری و پشتیبانی است.

وی اظهار داشت: این دانشگاه در مقطع کارشناسی برای پنج هزار دانشجو سرمایه‌گذاری می کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات