شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت برق البرز:

اعزام 20 اکیپ آموزشی جهت ترویج مدیریت بهینه مصرف در بخش تجاری ونیز حذف قبوض کاغذی برق در البرز

مدیر عامل شرکت برق البرز از عزام 20 اکیپ آموزشی جهت ترویج مدیریت بهینه مصرف در بخش تجاری ونیز حذف قبوض کاغذی برق در این استان خبر داد.

به گزارش رمز گشا از کرج ،بهنام بیات در حضور جمعی از معاونین و مدیران ونیز این اکیپ های عملیاتی دستورآغاز اجرای آموزشی جهت ترویج مدیریت بهینه مصرف در بخش تجاری ونیز حذف قبوض کاغذی برق در البرزرا صادر کرد.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف برق مشترکین استان البرز که منجر به افزایش پیک بار مصرفی شرکت میگردد ، ضرورت مدیریت بهینه مصرف از طرف مشترکین فهیم استان ، نمایان می گردد. 

مدیر عامل شرکت برق استان البرز عنوان کرد: اگر مشترکین  محترم ، مصرف خود را مدیریت نموده و در ساعات پیک بار شبکه یعنی در دو بازه زمانی ( ساعت 11الی 16 ) و نیز (ساعت 19 الی 23 ) نسبت به کاهش 10 درصد از مصرف برق خود اقدام و مصارف غیر ضرور را به ساعات خارج از پیک یعنی ( بعد از ساعت 23 و یا به صبح ) منتقل نمایند ، به امید پروردگار شاهد خاموشیهای ناخواسته نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: طبق دستور مقام عالی وزارت نیرو و نیز مبادی بالا دستی، ترویج مدیریت بهینه مصرف و نیزحذف قبوض کاغذی برق و جایگزینی آن از طریق ارسال پیامک (بصورت الکترونیکی )در دستور کارشرکت های توزیع نیروی برق کشور قرار گرفته است. 

وی ازدیگر اثرات الکترونیکی شدن قبوض برق ، حذف مبالغ بالای صدور و توزیع قبوض کاغذی برق اعلام و افزود: با اجرای این طرح، قبوض‌کاغذی حذف و در نتیجه ضمن حذف هزینه های صدور قبض از تخریب محیط زیست و خصوصا درختان و جنگل ها جلوگیری می شود.

بیات توضیح داد: شهروندان برای دریافت قبوض الکترونیکی باید شناسه قبض خود را به سامانه پیامکی 50001521 ارسال و با ثبت شماره همراه خود، هزینه برق مصرفی را به صورت آنی و الکترونیکی دریافت نمایند.

وی در ادامه گفت: با حذف قبوض کاغذی، اگر شهروندان نیاز به رویت قبض خود داشته باشند می‌توانند به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان البرز به نشانی aepdc.ir مراجعه و جزئیات قبض خود را مشاهده و در صورت ضرورت پرینت آن را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان تلفات برق در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تلفات برق در استان البرز 12 درصد است که در تلاشیم با طرح‌های مختلف و نیزبا همکاری شهروندان محترم استان( از طریق گزارش سرقت برق به سامانه تلفنی 33121) از هدر رفتن انرژی در استان جلوگیری کنیم.

بیات در پایان تاکید کرد: حذف قبوض کاغذی تا پایان شهریور برای تمامی مشترکان برق استان البرز اجرایی می شود.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات