جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نهضت هر شهروند یک درخت در البرز آغاز شد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز از آغاز پویش هر شهروند یک درخت بر اساس برنامه‌های اولویت‌دار استاندار البرز خبر داد و گفت: این پویش سبز به همت اداره کل روابط عمومی استانداری و با حضور استاندار البرز، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فعالان اجتماعی، اصحاب رسانه و... با کاشت ۱۰ هزار اصله نهال آغاز می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمدرضا جهانشاهلو» با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های استاندار البرز حفظ و توسعه فضای سبز در استان است، افزود: برای این منظور درصدد هستیم که روز جمعه ۱۳ اسفند ماه آغازگر این پویش زیبا باشیم.

وی ادامه داد: البرز همواره هویت باغشهری داشته ولی بویژه در یک دهه اخیر دستخوش ساخت‌و‌سازها و تغییر کاربری‌های بی‌رویه شده و به مرور شمایل سبز خود را از دست داده است.

جهانشاهلو گفت: دکتر عبداللهی به عنوان مسئولی که از دیرباز شناخت کاملی از استان داشته‌اند از ابتدای تصدی پست استانداری البرز بر ضرورت راه‌اندازی نهضت هر شهروند یک درخت و کاشت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار درخت در سال تاکید کرده‌اند.

وی افزود: این پویش خانوادگی و پرشور با حضور استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه، مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها، کارکنان استانداری و فرمانداری‌های استان، فعالان اجتماعی و دوستداران محیط زیست روز جمعه ۱۳ اسفند ماه سال‌جاری ساعت 10 الی 12 در مسکن مهر ماهدشت برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: نهضت درختکاری این بار از مناطق کمتر برخوردار استان به منظور افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد نشاط فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: افراد می‌توانند نهال‌ها را به نام خود و یا عزیزانشان ثبت کرده و به آنها رسیدگی کنند همچنین فرصت خوبی است که کودکان و نوجوانان برای تقویت ریه های تنفسی شهر و استان خود گامی بردارند.

جهانشاهلو با اشاره به اینکه برنامه‌های شاد و متنوعی در روز جمعه تدارک دیده شده، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به سنت زیبا و حسنه وقف، نهالی را برای خود و دیگران وقف کنند.

وی در پایان افزود: ابعاد فرهنگی و اجتماعی این نهضت بی‌شمار و غیر قابل توصیف است، امید است که بتوانیم استانی سرسبز و شاداب برای خود و آیندگان بسازیم.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات