جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورای شهر کرج خواستار شد؛

آیین‌نامه تجلیل از مدال آوران، قهرمانان و نخبگان علمی تهیه شود

در چهلمین جلسه رسمی شورای شهر کرج، اعضای این پارلمان محلی از سازمان فرهنگی شهرداری خواستند نسبت به تهیه آیین‌نامه‌ای به منظور تجلیل از مدال‌آوران، قهرمانان و نخبگان علمی شهر اقدام کند.

به گزارش رمزگشانیوز طرح لایحه کمک 20 میلیونی به یکی از مدال‌آوران جهانی در چهلمین جلسه رسمی شورا باعث شد اعضای پارلمان محلی دیدگاه‌های گوناگون خود را در خصوص این موضوع عنوان کرده و در نهایت درخواست تهیه آیین‌نامه‌ای به این منظور را از شهرداری کرج مطرح کنند.

«مریم قهرمانی» از جمله موافقان لایحه اهدای این مبلغ به قهرمان ورزشی بود؛ وی با بیان اینکه قهرمانان علاوه بر افتخارآفرینی برای شهر، به برندسازی منطقه نیز کمک می‌کنند، اضافه کرد: درست نیست برای اختصاص این مبلغ که در شرایط امروز و در قبال تلاش‌های شبانه‌روزی این قهرمان رقم اندکی محسوب می‌شود، درخواست دهنده را تا تهیه آیین نامه و ارائه آن به شورا معطل نگه داریم.

«عمار ایزدیار»، پیشنهاد برگزاری آیین تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان را برای جلوگیری از طرح این گونه لوایح به صورت فردی و موردی مطرح کرد و افزود: وجود یک آیین‌نامه برای تجلیل منسجم و عادلانه از این قهرمانان می‌تواند به ایجاد وحدت رویه در مجموعه بسیار کمک کند.

حجت الاسلام «علیرضا سعیدی»، بر اهمیت وجود وحدت رویه و نظام منطقی در پرداخت‌ها تاکید و اظهار کرد: با اصل حمایت از ورزشکاران موافق هستیم اما این پرداخت‌ها باید منسجم و دارای نظام معینی باشند تا ضمن رعایت عدالت، میزان حمایت شهرداری از این قشر مشخص شود.

«علی قاسم‌پور» نیز با موضعی مشابه قهرمانی، ضمن تایید ضرورت تهیه آیین‌نامه و رعایت عدالت در پرداخت‌ها، بیان کرد: اگر لایحه کمک به این جوان که از جوانان نام‌آور و نخبه ورزشی شهر است به ارائه و بررسی آیین‌نامه محدود شود، ایشان بسیار معطل می‌شود که شایسته نیست.

«علیرضا رحیمی» نیز خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان فرهنگی لایحه آیین‌نامه حمایت از قهرمانانان و نخبگان علمی را تهیه کرده و تا اواخر فروردین یا اردیبهشت سال آتی ارائه دهد. این اقدام مبتنی بر عدالت است و نتیجه چنین نیست که هر کس اقدام کرد تجلیل شود و هر کس نیامد به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

در نهایت رئیس جلسه، با بیان اینکه مقرر شده است لیستی از همه قهرمانان ورزشی تهیه شود، اظهار کرد: هیچ تیم ملی در کشور نیست که از اهالی کرج در آن عضویت نداشته باشند و به طور حتم تلاش کسی که در رشته کشتی و در سطح جهانی مقامی کسب کرده، از دید و نظر اعضای شورا پنهان نیست.

«جواد چپردار» گفت: دوستان شورا مخالفتی با این لایحه ندارند اما از طرح این مباحث به دنبال عدم تکرار موارد فردی و موردی است بلکه انتظار داریم لیست کامل و برنامه دقیق و مدونی برای حمایت از این قشر ارائه شود. لذا از سازمان فرهنگی شهرداری کرج می خواهیم در کوتاه ترین زمان نسبت به تهیه و ارائه این لیست و آیین نامه به شورا اقدام کند.

در نهایت این لایحه با رای مثبت اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات