یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم منطقه ویژه اقتصادی پیام در تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با اشاره به برنامه‌هایی با هدف تبدیل این منطقه به یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصاد دیجیتال کشور گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته سهم این منطقه در تولید ناخالص داخلی طی پنج سال آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «اکبر قنبرپور» در نخستین نشست هم‌اندیشی با مدیران این منطقه افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و بر طبق تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قصد داریم تا طی پنج سال آینده یک درصد از تولید ناخالص داخلی را در این منطقه رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: تبدیل پیام به یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصاد دیجیتال کشور از طریق ایجاد زیرساخت‌های فنی و محتوایی برنامه‌ریزی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور اقداماتی از جمله مرکز ساخت و تولید دیجیتال، استودیوهای هوشمند و رندرفارم‌ها، شتاب‌دهنده‌های حوزه نوآوری، توسعه فعالیت‌ها در بخش های دانش‌بنیان و استارت‌آپی و از سوی دیگر ارتباط با دیگر بخش‌های مرتبط در سراسر کشور در قالب این برنامه اجرایی خواهد شد.

قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود به وجود واحدهای تولیدی و صنعتی  در این منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین بنا داریم تا از این ظرفیت در راستای توسعه تولیدات داخلی و اشتغال هر چه بیشتر بهره بگیریم و با ارائه خدمات تخصصی به واحدهای صنعتی مستقر در منطقه، زمینه تسریع در رشد اقتصادی آنها را بیشتر از قبل فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام منحصر به فرد است اظهار داشت: در کنار وجود این ظرفیت‌ها به دنبال این هستیم تا با توسعه زیر ساخت‌ها با رویکرد اقتصاد دیجیتال بتوانیم زمینه استقرار شرکت‌های بیشتری در این بخش را فراهم سازیم و شرایط ویژه‌ای را نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

‌ قنبرپور توسعه فعالیت‌ها در بخش فرودگاهی را از دیگر اقدامات  برنامه‌ریزی انجام شده عنوان و تصریح کرد: با هدف محقق ساختن این مهم انتظار ما از مجموعه این است که نسبت به معرفی هر چه بیشتر  ظرفیت‌های موجود  به سرمایه‌گذاران و مردم گام‌های بیشتری بردارند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات