یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز:

تردد خودرو در البرز، 4 برابر میانگین کشوری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از تردد خودرو در البرز، چهار برابر میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ سرهنگ غلامعلی شرق در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک که صبح امروز برگزار شد، گفت: با توجه به جمعیت سه میلیون و دویست هزار نفری در استان البرز، مشکلات ترافیکی و ماموریتی پلیس راهور استان البرز نسبت به سایر استان های کشور بیشتر است. در کشور در هر کیلومتر مربع تقریبا 49 نفر زندگی می کنند که این رقم در استان البرز 549 نفر است.

وی ادامه داد: نیم درصد معابر کشور مختص به استان البرز هستند و که 18 درصد ترافیک کشور از همین معابر است. باتوجه به آمار، تردد خودرو در البرز 4 برابر تردد میانگین کشوری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با اشاره به عبور ترافیکی 15 استان از آزادراه های تهران- کرج و کرج –قزوین، گفت: باتوجه به اینکه تردد خودرو برای رفتن به جاده چالوس و سایر جاده های شمالی و غربی کشور از این آزادراه ها صورت می گیرد، اما پلیس راهور به منظور کاهش تصادفات و بهبود وضعیت ترافیکی و تسهیل در روند آمدوشد شهروندان تلاش می کند با اقدامات آموزشی، فرهنگی و عملیاتی، وضعیت را برای مردم قابل تحمل کند.

همیاران پلیس، رانندگان فردا هستند
این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: از مهرماه سال گذشته بالغ بر 260 هزار نفر از دانش آموزان البرزی را آموزش دادیم و امروز همه آن ها کارت همیار پلیس دریافت کرده اند. در راستای فرهنگ سازی در بین نسل جدید، آموزش مدارس از مهدکودک تا دبیرستان در پارک ترافیکی شهید چمران که روزانه همکاران راهور حضور دارند و نسبت به آموزش آن ها اقدام می کنند، انجام می شود. چرا که هرآنچه در سنین پایین بتوانیم آموزش بدهیم ماندگار است. دانش آموزانی که امروز در مدارس همیاران پلیس هستند در آینده رانندگان معابر هستند و نیاز است که از سنین پایین قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به آن ها آموزش دهیم.

شرق در ادامه گفت: علاوه بر ماموریت های روزانه که پلیس در راهنمایی و رانندگی بر عهد دارد، تمامی مناسبت های ملی و مذهبی درج شده در تقویم از جمله عید نوروز، ماه محرم، روز طبیعت و 22 بهمن، باید از سوی راهور پوشش ترافیکی داشته باشند و هر ارگانی که در استان عملیاتی دارد یک بخش آن به ترافیک مربوط می شود.

وی به  کمبود شدید پارکینگ ها به خصوص در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: کمبود پارکینگ باتوجه به تراکم جمعیت در شهر و در فضاهایی مانند حریم میادین، مکان هایی که گره های ترافیکی دارد و معابری که تقاضای سفر بیشتری دارد، باعث ایجاد تخلفات ساکن، توقف های زیر تابلو و توقف های دوبله می شود که در این خصوص اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و بالغ بر 42 هزار خودرو و 21 هزار موتور سیکلت توقیف شده است.

رتبه اول البرز در برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز در خصوص تردد موتور سیکلت ها در استان گفت: استان البرز درباره برخورد با موتور سیکلت های متخلف، رتبه اول را در بین کلانشهرها دارد. در سال گذشته از 93 فوتی که داشتیم، متاسفانه 12 نفر آن ها موتور سیکلت سوار بودند. اما توانستیم با اعمال قانون، فرهنگ سازی و اهدای کلاه ایمنی بحث تصادفات موتور سیکلت سواران را مهار کنیم.

این مسئول در پایان سخنانش گفت: راهور استان البرز در بین استان های کشور در بحث خدمات رسانی، ارائه خدمات و اجرای ماموریت های محوله، رتبه یک را کسب کرده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات