شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد؛

مواد مخدر، سرقت و خشونت در صدر جرائم البرز

رئیس کل دادگستری البرز گفت: در استان البرز سه جرم مواد مخدر، سرقت و جرایم مبتنی بر خشونت مانند ضرب و جرح عمدی دارای بیشترین فراوانی است و باید تلاش کرد با ریشه‌یابی به دنبال راهکارهای پیشگیرانه برای کاهش وقوع این جرایم بود.

به گزارش رمزگشا  به نقل از دادگستری البرز، نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با حضور دکتر حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سید داوود میرغفاری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج، معاونان رئیس کل، مدیران کل دستگاه‌های عضو شورا، معاون استاندار، فرماندار و شهردار کلانشهر کرج و جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات قضایی در دادگستری به منظور رسیدگی به جرایم اعم از مرحله تعقیب مجرمین تا محاکمه و صدور حکم و همچنین رسیدگی به دعاوی حقوقی مبتنی بر نگاه مبارزه با معلول است گفت: دادگستری می‌تواند در موضوع بزه انجام شده به دنبال کیفردهی باشد تا هم بازدارندگی ایجاد کند و هم حقوق شاکی تامین شود.
وی متذکر شد: اما مطالعات و تجربه ثابت کرده زمانی در زمینه کاهش جرم موفق هستیم که بتوانیم علل و زمینه‌های وقوع جرم را از بین برده و با شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم، پیشگیری ایجاد کنیم.
فاضلی هریکندی تصریح کرد: در استان البرز سه جرم مواد مخدر، سرقت و جرایم مبتنی بر خشونت مانند ضرب و جرح عمدی دارای بیشترین فراوانی است و باید تلاش کرد با ریشه‌یابی به دنبال راهکارهای پیشگیرانه برای کاهش وقوع این جرایم بود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات