جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش دمای البرز تا پنجشنبه ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از کاهش محسوس دمای البرز تا پایان هفته جاری در جاده ها و ارتفاعات استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمدرضا فلاح نژاد» با بیان این مطلب اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از خروج تدریجی سامانه بارشی از استان و استقرار جوی پایدار در منطقه و روند کاهش محسوس دمای کمیته و یخبندان فراگیر را تا انتهای هفته در منطقه است.

وی افزود: در این راستا، با توجه به حجم برف انباشته و تغییرات دمایی فوق الذکر در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سقوط بهمن، ریزش سنگ و کاهش محسوس دما 5 تا 10 درجه سانتیگراد به شرح ذیل مورد انتظار می باشد.

این مسئول نسبت به سقوط بهمن، ریزش سنگ و کاهش محسوس دما 5 تا 10 درجه سانتیگراد و همچنین یخبندان فراگیر در استان هشدار داد و از مسئولان ذیربط خواست نسبت به تداوم این سامانه تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

به گفته وی این سامانه بارشی از روز شنبه 16 بهمن ماه وارد استان شده  و تا پنجشنبه 21 بهمن ماه ادامه بر اتمسفر البرز حاکم خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در ادامه سخنان خود یادآور شد: افزایش مصرف نهاده‌های انرژی، اختلال تردد و لغزندگی سطح جاده و معابر از جمله مخاطرات این سامانه در کل استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی است که باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان قرار گیرد.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات