دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزادسازی حدوداً ۴ هزار میلیاردی اراضی ملی در البرز

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی البرز گفت: امسال ۱۵۴ مورد رفع تصرف به مساحت ۷۴ هکتار و به ارزش بیش از ۳۹۳۹ میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حسین شریفی گفت: روز دوشنبه (چهارم بهمن) ایسنا خبری با تیتر «استان البرز به صدر زمین خواری آمد» منتشر کرده بود که این مطلب برداشت و تخلص شده از خبر اصلی‌ای بود که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده بود.

وی ادامه داد: درست است که یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان البرز طی سال جاری، رتبه اول رفع تعرض و تصرف کشور را به خود اختصاص داده ولی این دلیلی بر بالا بودن میزان تصرفات نیست.

وی افزود: بسیاری از تصرفاتی که امسال رفع شده‌اند در طول چند سال گذشته اتفاق افتاده‌اند که پرونده آنها تشکیل و پس از بررسی به رفع تصرف منتج شده است.

این مسئول اضافه کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دادستانی‌های تمام شهرستان‌های استان، طی چند سال گذشته دستوری مبنی بر رسیدگی به وضعیت تصرفات اراضی ملی استان بدون تشکیل پرونده اخذ کرده‌ایم که این مساله فرایند رفع تصرف را تسریع می کند.

وی ادامه داد: سابقا یگان حفاظت ناچار بود برای هر گزارش تصرف، تشکیل پرونده بدهد و بعد پرونده به دادسرا ارجاع شود تا قاضی دستور رفع تصرف را صادر کند ولی در حال  حاضر با اختیاراتی که به این یگان داده شده، فرماندهی یگان حفاظت می‌تواند به محض تشخیص تصرف اراضی ملی ورود، ادوات و تجهیزات ساخت و ساز غیر مجاز را ضبط و اقدام لازم جهت رفع تصرف را انجام دهد.

شریفی افزود: تا اوایل بهمن سال ۹۹ در مجموع ۷۵ مورد رفع تصرف اراضی ملی در استان داشتیم که مساحت آنها بالغ بر شش هکتار و ارزش آنها هم ۱۰۷ میلیارد تومان بوده است.

این مسئول تأکید کرد: در مدت زمان مشابه امسال ۱۵۴ مورد رفع تصرف به مساحت ۷۴ هکتار و به ارزش بیش از ۳ هزار و ۹۳۹ میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

وی افزود: این ۷۴ هکتار اراضی‌ نیستند که امسال تصرف شده باشند بلکه اغلب این اراضی در سنوات گذشته تصرف و آزاد سازی آنها امسال انجام شده است.

انتهای پیام
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات