شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مریم‌ قهرمانی‌ صارم: با افزایش عوارض صدور پروانه مخالفم

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: اینکه ما هزینه زندگی مردم را در این اوضاع اقتصادی و تورم ایجاد شده افزایش بدهیم و تصور کنیم به درآمدهای شهرداری خدمت کرده‌ایم تناقض دارد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مریم‌ قهرمانی‌ صارم» با بیان این مطلب اظهارداشت: لایحه‌ای از سوی شهرداری به شورا ارسال شده است که مضمونش افزایش چشمگیر عوارض صدور پروانه است، توجیه برخی این است که در قیمت تمام شده مسکن هزینه صدور پروانه سهم اندکی دارد باید به این دوستان گفت روی کاغذ این نظریه درست است اما در بازار مسکن هر شوکی باعث افزایش چند برابری قیمت مسکن می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: این لایحه احتمالا با این انگیزه از سوی شهرداری تدوین و ارسال شده است تا در دو ماه آخر سال شهرداری با مراجعه بیشتر سازندگان و مالکان مواجه شود که نگران افزایش بهای عوارض صدور پروانه هستند و عقب‌ماندگی شهرداری در جذب درآمد پیش‌بینی شده را جبران کند و بودجه سال آتی نیز بر مبنای همین افزایش بسته شود.

قهرمانی تصریح کرد: این لایحه کاملا به زیان شهروندان اعم از خریداران مسکن و مستاجرین می‌باشد چرا که بهانه‌ای می‌شود تا بازار ملتهب مسکن و قیمتهای سرسام‌آور شیب صعودی پیدا کند و در زندگی شهروندان اثر گذار است.

عضو شورای شهر کرج افزود: اینکه ما هزینه زندگی مردم را در این اوضاع اقتصادی و تورم ایجاد شده افزایش بدهیم و تصور کنیم به درآمدهای شهرداری خدمت کرده‌ایم تناقض دارد.

قهرمانی بیان کرد: اینکه شهرداری عدم خلاقیت خود و شکاف‌های درآمدی خود را بخواهد با ساده‌ترین و سهل‌الوصول ترین مسیر محقق کند،ضعف سیستم مدیریت در شهرداری‌ست.

وی یادآور شد: بارها در چند ماه گذشته به اینکه شهرداری در ایجاد درآمد به صورت کاملا سنتی و بدون خلاقیت عمل می‌کند اشاره کرده‌ام اما ظاهرا مجموعه مدیریت شهرداری به حاشیه بیش از متن توجه می‌کند و اراده‌ای جهت تغییر وضعیت ندارد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات