جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل محیط زیست البرز:

کیفیت ناسالم هوای کرج و فردیس آموزش مدارس را غیرحضوری کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: کیفیت هوای کرج و فردیس در وضعیت ناسالم قرار گرفته و آموزش در مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی این دو شهرستان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس آخرین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه کرج هم‌اکنون بر روی عدد ۱۶۰ قرار گرفته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: بر همین اساس شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ، اشتهارد و نظرآباد به ترتیب ۱۵۴، ۱۵۳، ۶۹ و ۱۱۸ است که بر این مبنا کیفیت هوای فردیس و ساوجبلاغ ناسالم، نظرآباد ناسالم برای گروه‌های حساس و اشتهارد در وضعیت قابل قبول قرار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز تصریح کرد: با استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی و به تناسب آن ایجاد پدیده وارونگی دما شاخص کیفیت هوای استان دچار کاهش شده است.

وی گفت: ساکنان شهرهای البرز به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان در شهر نظرآباد به غیر از موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

حکیمی متذکر شد: بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا و اعلام هواشناسی استان البرز مبنی بر تداوم پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و قرار گرفتن وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم مقرر شد امروز دوشنبه آموزش در مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی شهرستان فردیس و کرج به جز بخش آسارا به صورت غیرحضوری و در بستر آموزش مجازی برگزار شود.

انتهای پیام.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات