چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جشنواره امیرکبیر گامی برای تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه

رییس جهاد دانشگاهی البرز در آئین تجلیل از برگزیدگان دومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بقای بنگاه‌های اقتصادی از طریق خلاقیت و نوآوری تضمین می‌شود و بنگاهی که این ویژگی‌ها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار ندهد، در بازار دوام نمی‌آورد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «احمدرضا فیروزی» ادامه داد: این جشنواره با هدف پر کردن فاصله بین دانشگاه، صنعت و جامعه به مرحله اجرا رسیده است.

وی تصریح کرد: هر چند طی سال‌های اخیر در دانشگاه‌ها دفاتر ارتباط با صنعت، دفاتر کارآفرینی و برخی شبکه‌هایی که منجر به اتصال صنعت و دانشگاه می‌شوند، فعال شده‌اند ولی فعالیت آنها چندان پررنگ نبوده است.

وی  بیان داشت: از دلایلی که ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه در کشور ما قوی نیست می‌توان به دولتی بودن اقتصاد و دانشگاه‌ها اشاره کرد و همین باعث شده بخش خصوصی دوام لازم برای مدیریت این حوزه را در سطح کلان نداشته باشد.

فیروزی اضافه کرد: باید بپذیریم که ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بقای بنگاه‌های اقتصادی از طریق خلاقیت و نوآوری تضمین می‌شود و بنگاهی که این ویژگی‌ها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار ندهد، در بازار دوام نمی‌آورد.

وی ادامه داد: در این شرایط هم دانشگاه‌های ما باید به سمت ارتباط با صنایع حرکت کنند و هم بنگاه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های نوآورانه و علمی دانشگاه‌ها بهره بگیرند.

رییس جهاد دانشگاهی البرز افزود: در نهایت تلاش این دو بخش باید منجر به حل مشکلی از جامعه شود تا ماموریت پیش بینی شده محقق شود.

وی گفت: بدون شک جشنواره ملی امیرکبیر گامی در راستای افزایش تعامل صنعت، دانشگاه و جامعه محسوب می‌شود و امیدواریم این رویداد در سال‌های آتی با شور بیشتری برگزار شود.

فیروزی در ادامه با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی در طول چند دهه فعالیت خود سعی داشته در فعالیت‌های خود بین صنعت، دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کند، گفت: شکل گیری پژوهشگاه رویان، ایسنا، ایسپا، تولید دکل‌های حفاری نفت و صدها فعالیت دیگر نمونه‌ای از تلاش این مجموعه برای تحقق هدف مذکور بوده است.

 دومین جشنواره ملی امیرکبیر از سوی جهاد دانشگاهی البرز با همکاری اتاق بازرگانی، بنیاد نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی  در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد.

در پایان دومین جشنواره ملی امیرکبیر، سونیا محمدنیا، عباس اکبری، غزاله محبی تفرشی، مهسا حبیبی، علیرضا کربلایی، محسن عباس‌نژاد، مهران رضایی، زینب موسی‌نیا، هدیه میرزاخانی و سجاد دوستداری خسروانی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

در اولین دوره جشنواره امیرکبیر که سال گذشته برگزار شد حدود ۱۰۰ پایان‌نامه و رساله مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در این دوره تعداد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ارسالی ۲.۵ برابر شده بود. این رساله و پایان نامه‌ها از ۷۵ دانشگاه و مرکز علمی به دبیرخانه ارسال شدند و داورانی از ۴۵ دانشگاه، مرکز کارآفرینی و علمی وظیفه داوری آنها را به عهده داشتند.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات