شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد اسدیان؛

مرکز پژوهش‌ها بازوی علمی شورای شهر است      

 رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: مرکز پژوهش‌ها بازوی علمی شورای شهر محسوب می شود به گونه‌ای که این مرکز در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های علمی انجام داده و آنها را در اختیار کمسیون‌های شورا قرار می‌دهد.  

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمد اسدیان»  شامگاه شنبه در دومین جلسه عصرانه اندیشگاهی که در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه آنچه که در مرکز پژوهش‌ها وجود دارد نخبه گری است، اظهار داشت: در مرکز پژوهش‌ها نخبگان به 6 دسته تقسیم می‌شوند که اعم از شبکه نخبگان اجرایی، شبکه نخبگان علمی و پژوهشی، شبکه جامعه اندیشگاهی و مراکز پژوهشی، شبکه نخبگان فرهنگی و اجتماعی و شبکه نخبگان رسانه ای و غیره هستند.

وی با بیان اینکه برند سازی یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز شهرهای بزرگ است، گفت: در شهرهای بزرگ به دلایل اقتصادی از این روش برای درآمد زایی و مسائل اقتصادی استفاده می شود.

اسدیان تصریح کرد: وجود مرکز پژوهش‌ها موجب ایجاد توانمندی در خصوص برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شده و روند برنامه ریزی را تسریع کرده است.

وی با اشاره به‌ اینکه مرکز پژوهش‌ها تمام مطالعاتی که توسط شهرداری در گذشته انجام شده و درحال حاضر اجرا‌می‌شود یا در آینده اجرا خواهد شد را جمع آوری کرده تا از مطالعات تکراری جلوگیری شود ،افزود: این مرکز برای همکاری بیشتر دانشگاه‌ها و شهرداری بسترسازی می‌کند به گونه‌ای که در تلاش هستیم دانشگاه‌ها مسئولیت اجتماعی بپذیرند و هر دانشگاه بتواند یک مشکل اجتماعی جامعه را مرتفع سازد.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی که مرکز پژوهش‌ها راه اندازی شده توانسته جایگاه خود‌را در بین مدیریت شهری و جامعه علمی پیدا کند، بیان کرد: در تلاش هستیم مرکز پژوهش‌ها را به اندازه‌ای توانمند کنیم تا سالیان سال در شهر خدمت پژوهشی انجام دهد.

اسدیان با بیان اینکه کار‌های پژوهشی دیربازده ولی خوب بازده هستند تاکید کرد: کار پژوهشی تفکر پژوهشی می‌طلبد تا باور علمی ایجاد کند.

گفتنی است نشست فوق با هدف ایجاد شبکه منسجم اندیشگاهی و همکاری بیشتر میان نخبگان شهر ، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولان شهری برگزار شد.  

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات