چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵۰۰ کودک در البرز سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه دریافت کردند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز گفت: ۵۰۰ کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوء تغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت کردند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «ابوالفضل فلاح قنبری» روز شنبه ۱۱ دی ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوءتغذیه است، گفت: طی ۹ ماهه امسال ۴۰۰  میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند افزود: ۵۰۰ کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوء تغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت کردند.

فلاح قنبری با تأکید بر اینکه تهیّه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود گفت: ارزش هر سبد غذایی توزیع‌شده بین مشمولین طرح ۱۰۰ هزار تومان است.

 وی افزود: پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرست خانوارهای مشمول طرح می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت نماید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد البرز به اجرای طرح هم‌سفره باهدف تلاش در راستای رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره کرد و گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آنان توانایی مالی کافی را ندارند اجرا شده است.

فلاح قنبری با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تامین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تامین سلامت نیازمندان است.

انتهای پیام /
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات