چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵۴ هزار پلاک ثبتی در البرز روی گسل زلزله

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ۵۴ هزار پلاک ثبتی در استان روی گسل زلزله است و باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب ها در این بخش انجام شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمد رضا فلاح نژاد» به مناسبت پنجم دیماه سالروز زلزله بم افزود: حاشیه‌نشینی، ساخت و سازهای غیرمجاز دغدغه دیگری در حوزه حوادث طبیعی از جمله زلزله به شمار می‌رود که امروز شاهد آن هستیم بسیاری از باغ‌ها و اراضی تحت شعاع این مخاطره قرار گرفته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: بخشی از محلات البرز مقاوم سازی نشده است و در ستاد بازآفرینی و شورای برنامه، توسعه این استان مورد پیگیری قرار دارد.

محمد رضا فلاح نژاد افزود: یکی از نگرانی‌ها در مواقع بروز زلزله لوله کشی‌های گاز است؛ این طرح‌ها شامل لوله‌های انتقال گاز به شهر و لوله‌های انتقال گاز در منازل و صنعت است که این مهم با اجرای طرح نصب دستگاه هشدار دهنده به لوله‌های گاز تهران به صورت آزمایشی در دست اقدام قرار گرفته است.

فلاح نژاد تاکید کرد: با اجرای مانورهای مختلف در حوزه زلزله به همکاری همیشگی مردم در تلاش هستیم که تا خسارت ناشی از حادثه طبیعی زلزله را کاهش دهیم و دستگاه‌های اجرایی نیز با برگزاری نشست‌های تخصصی وظایف محوله را دراین زمینه پیگیری می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز یادآورشد: سند آمادگی پاسخ به بحران با دستور استاندار البرز در دستور کار قرار گرفته که در این سند وظایف هرکدام از دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است.

فلاح نژاد گفت: سند آموزشی برای مقابله با حوادث طبیعی در این استان تهیه شده و در این سند دستگاه‌های اجرایی گروه‌های هدف خود را مورد آموزش قرار می‌دهند.

وی با اعلام اینکه در طرح‌های مقاوم سازی بیشترین تلاش‌ها در زمینه مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها، مدارس و خانه‌های روستایی درحال انجام است ، افزود: بانک اطلاعاتی از امکانات و منابع انسانی استان در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات