شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرسپولیس و استقلال در یک قدمی حذف از لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه‌ای سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان را باطل و آنها در یک قدمی حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند.

به گزارش رمزگشانیوز از فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (اول دی ۱۴۰۰) دادخواستی را در رابطه با عدم رعایت برخی معیارها و الزامات اجباری (A Criteria) از سوی باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر تسلیم بخش کنترلی AFC Entry Control Body کرد. این بخش مسئول مشخص‌کردن امکان حضور باشگاه‌ها در مسابقات باشگاهی تحت نظر کنفدراسیون است.

بر اساس این دادخواست‌ها، مدارک ارسالی قبلی باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آبان ۱۴۰۰) از سوی شرکت مستقل حسابرسی به نام Ballympics بررسی شد. دادخواست‌ها و گزارش حسابرسی به صورت مستقیم برای باشگاه‌های ایرانی دریافت‌کننده مجوز حرفه‌ای ارسال شده و نواقص به هرکدام از باشگاه‌ها برای آنها با ذکر جزئیات و مستندات ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر موفق به رعایت الزامات و معیارهای A قوانین و مقررات مجوز حرفه‌ای AFC نشده‌اند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در دادخواست تقدیمی، از مرجع Entry Control Body خواهان ابطال مجوزهای حرفه‌ای اعطاشده به این سه باشگاه ایرانی، پس‌گیری سهمیه مربوطه‌ در لیگ قهرمانان فصل جاری و ارسال پرونده باشگاه‌ها به کمیته انضباطی کنفدراسیون شده است.

باشگاه‌ها ۵ روز و تا ساعت ۱۱:۵۹ شب به وقت محلی مالزی روز ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۶ دی ۱۴۰۰) فرصت دارند دفاعیات، مدارک و مستندات خود را برای تصمیم‌های آتی به کنفدراسیون آسیا ارسال کنند.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات