چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تصفیه‌خانه ماهدشت باید در موعد مقرر بهره‌برداری شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: اکنون 80 درصد آب شرب البرز از منابع زیرزمینی و 20 درصد از محل سدهای مستقر در استان تامین می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه‌ای در خصوص مدیریت آب و فاضلاب استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: اکنون 80 درصد آب شرب البرز از منابع زیرزمینی و 20 درصد از محل سدهای مستقر در استان تامین می‌شود.

وی افزود: اگر 55 میلیون مترمکعب حق آبه جدید البرز با ایجاد زیرساخت‌های لازم به طور کامل وارد مدار شود برداشت آب از منابع زیرزمینی به 65 درصد و برداشت از سدها به 35 درصد می‌رسد.

استاندار البرز گفت: تمام تلاش و توان خود را گذاشته‌ایم که میزان برداشت از منابع زیرزمینی به 50 درصد برسد و 50 درصد باقی مانده نیز از سدهای مستقر در استان تامین شود.

وی افزود: بر این اساس درصدد هستیم حداقل 50 میلیون متر مکعب سهم بیشتر از سدهای طالقان و امیرکبیر دریافت کنیم.

عبداللهی گفت: برای تحقق این اهداف باید رینگ آبرسانی استان البرز اجرایی شود تا بتوانیم از حق آبه‌های استان از سدهای مستقر استفاده کنیم که برای این منظور توافقات و رایزنی‌های اولیه صورت گرفته است.

وی افزود: اگر میزان برداشت از منابع زیرزمینی کاهش یابد با توجه به بارندگی‌های استان بویژه در بالادست، سفره‌های زیرزمینی استان فرصت بیشتری برای سیراب شدن پیدا می‌کنند.

استاندار البرز گفت: با اقدامات آبخیزداری و ایجاد تصفیه خانه‌های محلی، حوضچه‌های آرامش و ذخیره آب در مناطق مختلف اعم از پارک‌ها این امکان فراهم می‌شود که از آب‌های سطحی بهره‌برداری شود و به مرور ذخایر بسیار خوب محلی برای مصارف گوناگون خواهیم داشت.

وی افزود: اگر امور با همراهی و انسجام مجموعه مسئولان طبق برنامه پیش برود، ظرف 2 سال آینده انقلابی در حوزه آب و فاضلاب استان خواهیم داشت.

عبداللهی در خصوص پروژه تصفیه‌خانه ماهدشت با اشاره به اینکه با جدیت درصدد هستیم این تصفیه‌خانه راه‌اندازی شود، افزود: روند پیشرفت این پروژه را به صورت میدانی رصد می‌کنم.

وی افزود: باید طی زمان اعلام شده، فاز اول این پروژه راه‌اندازی شود چراکه با بهره برداری از آن بخش بزرگی از نیاز آب برای کشاورزی و صنایع در محدوده ماهدشت و اشتهارد حل خواهد شد.

استاندار البرز گفت: به صورت مستمر از روند پیشرفت کار بازدید می کنم و انتظار دارم تکمیل آن تسریع شود و از این بلاتکلیفی و توقف خارج شود.

وی ادامه داد: باید بر روی حل مشکلات تمرکز کنیم، چراکه بازگشت به عقب و مرور کدورت‌ها و کاستی‌های گذشته به روند پیشرفت پروژه ها کمکی نمی‌کند.

انتهای پیام/
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات