جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت الاسلام علیرضا سعیدی؛

شورای شهر میدان منازعات سیاسی و تسویه حساب های شخصی نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج گفت:  نباید اجازه داد شورا میدان منازعات سیاسی و تسویه حساب های شخصی عده‌ای خوش‌نشین  شود که حتی در شهر هم زندگی نمی کنند!

به گزارش رمزگشانیوز؛  حجت الاسلام «علیرضا سعیدی» در نطق پیش از دستور دستور سی و یکمین جلسه رسمی شورای شهر کرج ضمن تسلیت شهادت حضرت صدیقه کبری(س) با اشاره به حواشی پیش آمده در شورا و شهرداری اظهار کرد: تاریخ نشان داده جوامع موفق جوامعی هستند که نظام شورایی آن در راستای نفع مردم است و عبرت گیری از شوراهای گذشته و عملکرد آنها در سنوات گذشته باشد.  

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه امروز شورا از مصادیق مردم سالاری است و کمک به مردم و شهر است، بیان کرد: امروز صیانت از نظام شورایی که هم مورد تائید عقل و هم شرع است بر همگی ما لازم و ضروریست و اعلام می‌دارم که معتقد به تقویت آن هستم.

وی افزود: متاسفانه واژه مقدس و مکانیزم عقلی امروز اسیر مصادیق و آدمهای خودش است این افراد هستند که به این مسأله آسیب می‌زنند تاریخ نشان داده انسان‌ها علی الدوام مواجه با دوقطبی خیر و شر، درست و اشتباه، راست و دروغ بوده‌اند و مدام در میدان امتحان و عمل به آن بوده که در این مسأله بصیرت در تشخیص درست  و غلط و مسیر درست از اشتباه و اقدام به موقع و هوشمندانه مسأله اصلی ومهم بوده که تاریخ نشان می‌دهد این تشخیص اشتباه پیروان امام حسن مجتبی را به صلح و حسین ابن علی را مسلخ کربلا می ‌شد.

سعیدی تصریح کرد: اگر چه نباید اجازه داد شورا میدان منازعات سیاسی و تسویه حساب‌های شخصی عده‌ای خوش‌نشین شود که حتی در شهر هم زندگی نمی کنند و همیشه تصور داشته‌اند که می‌توانند برای ما تصمیم بگیرند ولکن ما از مکانیزم و اختیارات نظارتی استفاده خواهیم کرد .

عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: تشخیص و اقدام به موقع در شورا بسیار مهم است و کسانی که شورا را نشانه گرفته و  به عنوان خوش‌نشین شورا را زیر نظر دارند و آن را میدان جنگ خود نشانه می‌دانند باید آگاه باشند که ما هر چه که به مصلحت شهر و مردم است انجام می دهیم و به نفع مردم کار می‌کنیم.

سعیدی با بیان اینکه تصمیمی که امروز می گیریم باید تصمیم درستی باشد و تصمیمات ما نباید باعث شود که شورای شهر و مردم آسیب ببیند، عنوان کرد: تکلیف و رسالت رسانه‌ها مشخص است  و نزاعات ما در شهر در حال حاضر شخصی نیست و باید فقط به نفع مردم باشد و شفافیت باید در شورا مشخص شود و مسائل شخصی در شورا نباید وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با بیان اینکه  همه می‌بینند که امروز چه اتفاقاتی افتاده است و عده‌ای فضای شهر را مسموم می‌کنند و به دنبال منفعت خود هستند، گفت: برخی رسانه‌ها موضوعات شهری را شخصی و پرونده‌های مختومه را باز می‌دانند در صورتی که ما با کسی نزاع شخصی نداریم .

وی در پایان با اشاره به اینکه من به عنوان یک عضو شورای شهر کرج سوالاتی را مطرح و  جواب قانع کننده‌ای از شهر دار کرج دریافت نکردم، افزود: جناب شهردار من شما را به عنوان فررند شهید دوست دارم و برای شما احترام قائل هستم ولی در ارتباط با 480 میلیارد  تومان باید با مترو جلسه‌ای بگذاریم تا مسائلی برای ما روشن شود.

وی ادامه داد: من می‌ایستم و دنبال جواب سوالات خود هستم و ادامه فرایند را دنبال می‌کنم تا بتوانم به جواب سوالات خود برسم زیرا جواب و پاسخگویی شما برای من به عنوان یک عضو شورا و نماینده مردم قانع کنننده نبوده است.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات