چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نایب رئیس شورای شهر کرج:

حذف 100 درصدی مساعدت‌ها و تسهیلات دولتی به شهرداری‌ها در بودجه1401

نایب رئیس شورای شهر کرج، از حذف حدود 100 درصدی مساعدت‌ها و تسهیلات دولتی به شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 دولت انتقاد کرد و خواهان پیگیری مسئولان شهری و استانی در این خصوص شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «علیرضا رحیمی» این مطلب را در سی امین جلسه رسمی شورای شهر عنوان کرد و از شهردار کلانشهر خواست موضوع را از طریق رایزنی با نمایندگان مجلس و مسئولان استانی مورد پیگیری قرار دهد.

به گفته رحیمی، آنچه امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و نیازمند پیگیری است، موضوع کمرنگ دیده شده شهرداری‌ها و خدمات رفاهی مردم در تباصر بودجه 1401 است.

عضو شورای شهر کرج، نمونه‌های بارز این امر را حذف تسهیلات مالی خارجی قطار شهری یا فاینانس و همچنین حذف اوراق مالی اسلامی مربوط به قطار شهری، حمل و نقل و بافت فرسوده عنوان کرد.

وی، با اذعان بر اینکه از جمله دغدغه‌های مهم شهروندان در حال حاضر به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی شهر است، بیان کرد: ضروری است با تزریق مالی به این پروژه‌ها نسبت به تسریع در تکمیل آنها اقدام شود.

نایب رئیس شورای شهر کرج، با بیان اینکه در این میان سه پروژه قطار شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و بزرگراه شمالی از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: اجرا و تکمیل این طرح ‌ها طبق قانون و وظایف دولت‌ها نیازمند جذب مساعدت های دولتی است.

این مسئول، میزان دریافت شهرداری کرج از محل مساعدت‌های دولتی و اوراق مشارکت در سال جاری را 700 میلیارد تومان ذکر کرد که این رقم را در مقایسه با دریافتی‌های سایر کلانشهرها ناچیز دانست.

رحیمی، این مساعدت ها را شامل 100 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، 480 میلیارد برای راه‌اندازی قطار شهری، سه میلیاردبرای خرید قیر از ردیف دولتی بازسازی بافت های فرسوده و ۲۰۰میلیارد اوراق اخزا برای احداث بزرگراه شمالی را عنوان کرد.

وی اذعان کرد: همچنین قائل به تعریف پروژه‌های عمرانی جدید برای شهرداری هستیم. چرا که اگر این سه پروژه را از طرح‌های در دست اجرای مدیریت شهری حذف کنیم، طرح قابل توجهی برای ارائه وجود ندارد.

رحیمی تاکید کرد: ارائه طرح های مورد نیاز شهری به ویژه در بخش‌های عمرانی، تفریحی، گردشگری، فرهنگی و حمل و نقل عمومی باید مورد توجه مسئولان شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ قرار گیرد.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات