دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز خبر داد؛

آغاز طرح محدودیت‌ هوشمند کرونایی در البرز

 سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی استان البرز از آغاز طرح محدودیت‌ هوشمند کرونایی در این استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مهرداد بابایی» با اشاره به آغاز طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در سراسر کشور اظهار کرد: این طرح از امروز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان البرز آغاز شد که مشتمل بر پنج مرحله است.

وی ادامه داد: بر این اساس این طرح شامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی، سیستم حمل و نقل عمومی، اصناف، ترددهای داخل شهری و برون‌شهری و دستگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی استان البرز بر این اساس افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکردند، نمی‌توانند در ادارات حضور داشته باشند، تصریح کرد: یا اینکه هر دو هفته یک‌بار باید تست پی سی آر انجام دهند که منفی باشد و اگر به غیر این مورد باشد و غیبت داشته باشند برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا بیان کرد: توصیه شده افرادی که سن بالا و یا بیماری زمینه‌ای دارند اگر واکسن برکت و سینوفارم دریافت کردند سه ماه بعد از تزریق دز دوم، دز سوم را دریافت و افرادی که واکسن‌های دیگر مانند آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کردند، ۶ ماه بعد از تزریق دز دوم، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: توصیه شده نوع دز سوم واکسن از همان نوع دو دز قبلی واکسن باشد اما نوع دیگری از واکسن را با مشورت پزشکان انجام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا استان البرز آبی است، گفت: روز گذشته تست کرونا ۲۳ نفر در البرز مثبت شده است و وضعیت موجود نتیجه تزریق واکسن است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی استان البرز اظهار کرد: شهروندانی که واکسن کرونا را دریافت نکردند حتماً نسبت به این مهم برای حفظ جان خود و خانواده اقدام کنند و در کنار تزریق واکسن فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک رعایت شود.

انتهای پیام/   
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات