دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد اسدیان؛

تقویت ارتباط با پژوهشگران در مدیریت شهری مدنظر است

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: در شورای شهر به صورت جدی به دنبال تقویت ارتباط با بخش پژوهش هستیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «محمد اسدیان» در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز اظهار داشت: نیاز است یک دفتر ارتباط با مدیریت شهری برای ارتباط بیشتر با پژوهشگران در پارک علم و فناوری تاسیس شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در دانشگاه خوارزمی نیز این دفتربا همکاری معاونت پژوهشی راه اندازی شده است.

اسدیان بیان کرد : برای اینکه حاصل پژوهش ها کاربردی شود و بخشی از معضلات شهری در بخش های عمرانی، فضای سبز، صنعتی و... رفع شود، باید از این نمایشگاه این خروجی حاصل شود که دفتر ارتباط با مدیریت شهری را در پارک علم و فناوری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استان البرز و کرج در حوزه نخبگی، فناوری و دانش بنیان بیشتر از میزان ارائه در نمایشگاه هفته پژوهش است، گفت: اکنون باید به این بلوغ فکری رسیده باشیم که نظام دانشگاه‌های ما به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم با رویکرد کاربردی و حل مشکلات جامعه بروند.اساسا دانشگاه برای حل مشکلات جامعه تاسیس شده است.

اسدیان با بیان اینکه بیشترین مراکز تحقیقاتی را در البرز داریم، تصریح کرد: با این وجود البرز از مشکلاتی چون بی آبی و نبود مدیریت منابع آب آسیب دیده است بنابراین واضح است که با توجه به اکوسیستم فکر نکرده ایم.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر با بیان اینکه باید فضای بیشتری به فعالیت دانشگاه‌ها داده شود، افزود: ظرفیت‌هایی چون دانشگاه‌ خوارزمی در البرز قطب  روانشناسی و جامعه شناسی هستند ولی آسیب‌های اجتماعی در البرز بالاست.

وی ادامه داد: در کشورهای خارجی اپلیکیشن‌هایی طراحی شده‌اند که با ایجاد اتاق‌های مجازی ارتباط بین نخبگان دانش و صنعت را فراهم می‌کند؛ نیاز است در شورای شهر  برای استفاده بهینه از نمایشگاه‌ پژوهش استان با برقراری ارتباط با پارک علم و فناوری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل معضلات شهری در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر گفت: به صورت جدی به دنبال تقویت ارتباط با بخش های پژوهشی استان البرز چون پارک علم و  فناوری هستیم و حتی اگر برای شروع ۱۰ درصد از این ارتباط هم شکل بگیرد مدیریت سنتی ما دچار تحولات خواهد شد.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات