شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر جدید هشتگرد بزرگترین شهر جدید کشور است

معاون فنی و اجرایی شرکت عمران شهرجدید هشتگرد اظهار کرد: شهرجدید هشتگرد از بین ۲۱ شهرجدید کشور با بیش از ۴ هزار و ۳۵۷ هکتار مساحت بزرگترین شهرجدید کل کشور است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی مدیررنجبر» در گفتگو با رادیو البرز با اشاره به اقدامات شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در زمینه احداث پروژه‌های روبنایی، زیربنایی و آماده سازی گفت: تاکنون ۲۹ باب مدرسه به مساحت کل اعیانی ۴۰ هزار مترمربع، مسجد و یک مصلی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، ۱۰ قطعه زمین ورزشی شامل ۷ قطعه روباز به مساحت ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع و سه سالن ورزشی سرپوشیده به مساحت ۵ هزار متر مربع، سه واحد درمانی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و ۲ واحد کلانتری به متراژ هزار متر مربع زیربنا و ۸ هزار مترمربع عرصه در شهر توسط شرکت عمران شهرجدید هشتگرد اجرا شده است.

 وی افزود: در زمان حاضر ۲ مدرسه ۱۲ و ۱۵ کلاسه به مساحت اعیانی ۶ هزار متر مربع و عرصه ۱۲ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، دو باب سوله ورزشی به مساحت اعیانی ۴ هزار و ۷۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۴۹۷ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان، سه باب پارک در زمینی به مساحت ۵۶ هزار متر مربع در فازهای ۴ و ۷ با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و یک باب کلانتری در فاز ۴ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و ساختمان آتش نشانی و مدیریت بحران در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۹۱۴ مترمربع با هزینه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در فاز ۷ و تکمیل مدرسه ۱۰ کلاسه استثنایی‌ها با مساحت اعیانی ۱۵۰۰ متر مربع و عرصه ۴۷۰۰ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد تومان در حال احداث می باشد.

مدیر رنجبر با اشاره به پروژه‌های آماده‌سازی اجرا شده در سطح شهر در سنوات گذشته گفت: در زمان حاضر تکمیل معابر و خیابانها در فازهای مختلف شهر توسط شرکت عمران اجرا می‌شود که این پروژه‌ها توسط ۵ پیمانکار آماده ساز با مبلغ بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است و در تلاش هستیم تا با تامین منابع مالی از طریق فروش اراضی نسبت به تکمیل عملیات آماده سازی اقدام گردد.

معاون فنی و اجرایی شرکت عمران شهرجدید هشتگرد گفت: در  ادامه روند خدمت‌رسانی و ایجاد تسهیلات به منظور دسترسی آسان به کل سطح شهر جدید هشتگرد دو پروژه مهم ورودی از اتوبان به داخل شهر و فاز ۷ قسمت مساکن مهر در دستور کار قرار دارد.

مدیر رنجبر در ادامه به پروژه‌های زیربنایی اجراشده در مساکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری ادارات آب و برق و گاز تاکنون ۳۳ هزار و ۷۲۰  شبکه آب، ۳۳ هزار و ۷۴۸ شبکه فاضلاب، ۳۳ هزار و ۱۶۳ شبکه برق و ۳۳ هزار و ۵۵۶ فقره شبگه گاز اجرا شده است.

وی افزود: همچنین قرارداد اجرای شبکه گاز قسمتی از فاز ۷ به مبلغ ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به طول ۵۱۵ متر، اجرای شبکه آب و فاضلاب قسمتی از فاز ۴ و ۷ با اعتباری بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال و تامین روشنایی معابر به مبلغ ۲۲۲ میلیارد ریال به طول ۲۶ کیلومتر در فازهای ۴ و ۷ منعقد شده و در حال اجرا می‌باشد.

معاون فنی و اجرایی شرکت عمران شهرجدید هشتگرد اظهار کرد: اجرای روشنایی معابر H, La,Lb به مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، خط انتقال گاز سایت یادگار به سایت ماندگار به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، اجرای آبیاری قطره ای سایت‌جنگل با استفاده از پساب فاضلاب به مبلغ ۶ میلیارد تومان و قرارداد تکمیل شبکه آبیاری با استفاده از پساب به مبلغ دو میلیارد تومان و تفاهم نامه با اداره برق به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان و اداره آب و فاضلاب به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان از دیگر اقدامات شرکت عمران در بخش زیر بنایی است.

مدیررنجبر در خصوص اقدامات انجام شده جهت ساماندهی آبهای سطحی معابر نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تغییر کاربری‌های بعضی از نقاط در سطح شهر نیاز به بازنگری دفع و هدایت آب‌های سطحی داشته لذا شرکت عمران نسبت به انتخاب مشاور جهت بررسی، مطالعه و همچنین ارائه طرح هدایت آب های سطحی شهر اقدام نموده که طی قراردادی با مهندسین مشاور به مدت ۹ ماه و مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان اقدام نموده است.

وی افزود: بازید میدانی، ارائه گزارش‌های هواشناسی، هیدرولوژی، فیزوگرافی برداشت وضع موجود و همچنین شناسایی عوامل آبگرفتگی و ارائه راهکارهای مختلف و مدل سازی‌های آن از جمله وظایف مشاور تعیین شده می‌باشد.

مدیر رنجبر گفت: در زمان حاضر انجام مطالعات و مرحله مدلسازی فازهای ۱ الی ۷ انجام گردیده و تا سه ماه آینده نیز نقشه های اجرایی تکمیل و ارائه خواهد شد.

معاون فنی و اجرایی شرکت عمران شهرجدید هشتگرد در پایان با اشاره به اینکه تمام خدمات مربوط به متقاضیان مسکن مهر در این شهر الکترونیکی و غیر حضوری انجام می‌شود از متقاضیان مسکن مهر خواست: با توجه به شیوع بیماری کرونا و جهت رعایت پروتکل های بهداشتی تمام خدمات شامل فروش اقساطی، نقل و انتقال، واگذاری عرصه، استعلام بدهی مسکن مهر این شهر را از طریق سایت www.emehr.ntdc.ir انجام دهند.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات