سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشاور رییس جمهوری:

 مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به نقش این مناطق در ارتقای توسعه کشور، گفت: با این وجود مناطق آزاد تجاری مطابق با جایگاهی که برای آنها در نظر گرفته شده، دست پیدا نکرده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سعید محمد» روز یکشنبه در حاشیه نشست مشترک یک روزه مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اکنون کشور دارای هشت منطقه آزاد و ۳۲ منطقه ویژه اقتصادی است که  ۴۵ درصد صادرات کشور از همین مناطق در حال انجام است.

وی ادامه داد: با این حال  فعالان اقتصادی به شدت گلایه‌مند هستند که علت آن قوانین و مقررات خلق الساعه‌ای است که توسط برخی از دستگاه‌ها اتفاق می‌افتد و شوکی به این فعالان وارد می‌کند؛ با این شوک‌ها در عمل فعالان اقتصادی نمی‌توانند یک برنامه ریزی صحیح و دقیقی داشته باشند.

مشاور رییس جمهوری در ادامه اظهار کرد: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده و از سوی دیگر تحریم ها را دور زده و کار را به جلو می‌برند اما این قوانین و مقررات دست و پاگیر سبب شده تا نتوانند آنچنان که باید و شاید فعالیت خودشان را ادامه بدهند.

محمد با بیان اینکه اینگونه اقدامات سبب ناامیدی صنعتگران می‌شود، گفت: به همین منظور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال  تولید، مانع زدایی و پشتیبانی نامگذاری شده می‌بایست یک بازنگری در اصلاح قوانین و پیاده سازی قوانین مترقی که در ماده ۶۵ احکام دائمی شاهد آن هستیم به عمل آید.

وی ادامه داد: در این صورت شاهد این خواهیم بود که مناطق ویژه و آزاد کشور به یک جایگاه جدیدی رسیده که در نهایت موجب کمک به اقتصاد کشور می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه  راه اندازی هفت منطقه جدید اقتصادی آزاد در کشور  ابلاغ شده است، گفت: همچنین ۴۷ منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه در نوبت هستند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات