یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مراسم ۱۳ آبان در فضای باز مصلی کرج برگزار می‌شود 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: در این سال‌ها ثابت کرده‌ایم در عین اینکه در مقابل آمریکا ایستادگی کرده‌ایم، توانسته‌ایم جایگاه خود را در دنیا ارتقا ببخشیم و در مقابل مدعیان مدیریت جهان ایستاده‌ایم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «حسین کاشانی پور» با اشاره به اینکه سیزهم آبان روز جهانی استکبارستیزی و تبلور خشم ایران در برابر استکبار است، گفت: در این روز با برگزاری مراسم در سراسر ایران شاهد این هستیم که ملت ایرن خشم خود را در برابر استکبار متبلور می کنند و آگاهی خود را به رخ جهانیان می‌کشند و نشان می‌دهند که ملت ایران آگاه و تسلط ناپذیر است و می‌داند هزینه‌های تسلیم بسیار بالاتر از هزینه‌های ایستادگی است.

کاشانی پور افزود: در این سال‌ها ثابت کرده‌ایم در عین اینکه در مقابل آمریکا ایستادگی کرده‌ایم، توانسته‌ایم جایگاه خود را در دنیا ارتقا ببخشیم و در مقابل مدعیان مدیریت جهان ایستاده‌ایم.

وی گفت: با وجود اینکه آمریکا از رشد انقلابی ملت و دانش آموزان و دانشجویان ما بیمناک است، شاهدیم که این رشد در آحاد ملت ایران وجود دارد و با حضور در صحنه این روز را گرامی می‌دارند. در واقع ملت ایران متوجه شده است که چیزی جز دشمنی از آمریکا عاید ایران نمی‌شود. تحریم‌ها و حمایت آمریکا از رژیمی که به کشور ما تجاوز کرده بود این موضوع را به صورت آشکار نشان داد. حتی زمانی که نمایش مذاکره دادند باز هم خلف وعده کرده و تلاش کردند نگذارند ایران به جایگاه واقعی خویش دست یابد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات استان البرز با اشاره به اینکه سیزدهم آبان روز وقوع سه حادثه بزرگ در تاریخ انقلاب است ادامه داد: اولین مناسب سیزدهم آبان تبعید حضرت امام خمینی ره در سال ۱۳۴۳ است که ماموران رژیم شاه حضرت امام خمینی(ره) را دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. دلیل این موضوع نیز اعتراضاتی بود که امام خمینی نسبت به سیاست‌های استعماری و وابستگی رژیم شاه به آمریکا و قانون کاپیتولاسیون داشتند و سیطره آمریکا بر ملت ایران را مردود دانسته و خواستارجدایی شاه از سیاست‌های آمریکا شده بودند؛ همین موضوع باعث شد که آمریکا احساس خطر کرده و به شاه دستور داد امام را از امت جدا کند.

وی افزود: حادثه دوم در آبان سال ۱۳۵۷ رخ داد که دانش آموزان در اعتراض به رژیم شاه و دخالت‌های بیگانگان در ایران راهپیمایی کردند و مقابل دانشگاه تهران ۶۵ دانش آموز به خاک و خون کشیده شدند. البته در این موضوع نیز دستورات آمریکا در میان بود؛ در ششم آبان ۵۷ نامه‌ای از وزارت خارجه آمریکا به سفارت ایران می‌رسد که تاکید بر سیاست مبتنی بر زور در ایران می‌کند و مشاور رئیس جمهور آمریکا نیز وعده پشتیبانی از شاه را داده بود.

به گفته کاشانی پور در دو حادثه قبلی آمریکا با تبعید حضرت امام و شهید کردن دانش آموزان به ملت ایران ضربه زد ولی ۱۳ آبان ۵۸ سیلی ملت ایرن به مریکا بود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: شرایط در یکسال پس از انقلاب نشان دهنده توطئه های آمریکا در ایران بود و اشارات امام خمینی نیز به این موضع بود بنابراین دانشجویان و دانش آموزان آگاه و پیرو خط امام که در روز ۱۳ آبان ۵۸ برای تجلیل از شهدای دانش آموز گرد هم آمده بودند به سمت لانه جاسوسی آمریکا که سفارت آمریکا نامیده می‌شد حرکت کرده و در آنجا وارد سفارت آمریکا شده و اثبات شد که آنجا مرکز توطئه‌های آمریکا بود. به فرمایش امام خمینی (ره) این روز انقلاب دوم نامیده شد.

کاشانی پورافزود: چندین سال سیزدهم آبان روز دانش آموز نامیده می شد ولی حلقه وصل اتفاقات این روز در سال های مختلف روابط دشمنانه آمریکا علیه ملت ایران و پاسخ ملت ایران به توطئه های آمریکا بود. بنابراین مجلس در سال ۶۷ این روز را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کردند که روز تبلور خشم ملت ایران علیه جنایتکاری های آمریکاست و ملت ایران اعلام می کند که ماهیت استکبار را شناخته است.

وی تصریح کرد: به فرمایش حضرت امام تا زیاده خواهی‌ها و مداخله گری های استکبار خاموش نشود جهان آرامش نمی یابد. ظلم به کشورها و ملت ها از ویژگی های استکبار است و باید در مقابل استکبار ایستاد. رهبر معظم انقلاب که جانشین شایسته حضرت امام خمینی هستند سیاست‌های ضد استکباری ایشان را ادامه داده و فرمودند اساسا سیاست ما سیاست آشتی ناپذیری با آمریکاست که مظهر استکبار است. روز ۱۳ آبان روز ایستادگی ملت ایران در برابر ظلم و ستم و استکبار است که قله آن امریکا ورژیم صهیونیستیست. روز بیداری و آگاهی ملت ایران که دانشجویان و دانش اموزان آن را خلق کردند و در کنار رهنمودهای حضرت امام ایستادند.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری مراسم ۱۳ آبان گفت: در سراسر استان البرز مراسم یوم اله سیزدهم آبان با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و در فضای باز برگزار می‌شود. در کرج این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۱.۳۰ صبح در مصلای امام خمینی و با سخنرانی سردار رمضان شریف سخنگو و مدیر کل روابط عمومی سپاه برگزار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: آحاد مردم که می‌خواهند به ندای هیهات من الذله و هل من ناصر امام حسین(ع) پاسخ بدهند و پرچم حسینی را در دست بگیرند در این مراسم شرکت خواهند کرد و روزی با شکوه در مقابله با استکبار و ترویج فرهنگ قرآنی و ذلت ناپذیری حسینی برپا می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات