جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مدیرکل انجمن اولیا و مربیان :

البرز از مناطق پیشرو در حوزه انجمن اولیا و مربیان است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اولیا و مربیان در استان البرز از این استان به عنوان منطقه پیشرو در تعامل بین خانه و مدرسه یاد کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «نورعلی عباسپور» روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان البرز ضمن گرامیداشت هفته پیوند، اظهار کرد: اداره‌های انجمن اولیا و مربیان در استان‌ها در واقع بستر اجرایی شدن فعالیت‌های مختلف حوزه‌ها را در مدارس مهیا می کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به حوزه کاری اداره‌های انجمن اولیا و مربیان در بخش اداری نیاز به تغییر دارد، خاطرنشان کرد: همه حوزه‌های آموزش و پرورش با ارئه تولید محتوا و برنامه می توانند از طریق انجمن اولیا و مربیان به اهداف تعریف شده در فعالیت‌هایشان دست یابند.

وی بیان کرد: جایگاه و ساختار انجمن اولیا و مربیان، هماهنگی است تا خدمات آموزشی و پرورشی مناسب به جامعه هدف ارائه شود.

عباسپور با بیان اینکه حوزه خانواده وابسته به بخش خاصی نیست و همه دستگاه ها ازجمله آموزش و پرورش با آن ارتباط دارد، اضافه کرد: در آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان هماهنگ کننده این ارتباط بین خانه و مدرسه است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های برخی از مدارس این است که به نقش و جایگاه انجمن اولیا و مربیان کمتر توجه می کنند درحالی که اعضای این انجمن مهم در عرصه تعلیم و تربیت می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی یادآورشد: البرز یکی از استان‌های پیشرو درحوزه کاری انجمن اولیا و مربیان در کشور است که دلیل اصلی آن را اهمیت مدیران آموزش و پرورش این استان به جایگاه انجمن اولیا و مربیان با نگاه مشارکتی و تعاملی تشکیل می‌دهد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد وزارت آموزش و پرورش تقویت این مجموعه‌های مردمی است که نخبگان زیادی در آنها عضویت دارند.

وی افزود: مطالبه‌گری خانواده‌ها از طریق اعضای شورای انجمن‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف آموزشی دارد.

عباسپور تاکید کرد: بر اساس نظام تعلیم و تربیت، تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان جزو برنامه‌های محوری است و همه باید در بخش‌های مختلف برای تحقق عملی آن در کشور همکاری و اقدام کنند.

انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات