چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

آخرین یافته های تحقیقاتی موسسه رازی در همایش ملی تب برفکی بررسی می شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با بیان اینکه این موسسه متولی تحقیقات دامپزشکی کشور است گفت: آخرین وضعیت بیماری تب برفکی و نتایج یافته های تحقیقاتی با حضور کارشناسان و محققان در موسسه رازی بررسی خواهد شد.

به گزارش رمزگشا   نیوز از کرج،علی اسحاقی  صبح امروز در جمع خبرنگاران استان البرز در خصوص برگزاری کنگره ملی تب برفکی در موسسه رازی اظهار داشت: در این همایش به بررسی آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در ایران، بررسی برنامه ملی کنترل تب برفکی در گذشته و حال، تاثیرگذاری واکسن تب برفکی، تطبیق واکسن با ویروس های در گردش موجود در کشور، کاربردها و محدودیت های مصرف واکسن و خسارات اقتصادی ناشی از این بیماری پرداخته می شود.

وی افزود: کیفیت واکسن های وارداتی و تنوع و چالش هایی که این واکسن ها در کشور ایجاد می کنند، از دیگر موضوعات این همایش است که با مشارکت همکاران سازمان دامپزشکی، محققان بخش خصوصی و محققان و اعضای هیئت علمی موسسه رازی در بخش تحقیق و تولید واکسن تب برفکی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دکتر اسحاقی، استفاده بهره برداران در سطح دامداری ها و پرورش دهندگان دام از یافته های علمی و تحقیقاتی موسسه رازی را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و گفت: تحقیقات متعددی در موسسه رازی به عنوان تولید کننده واکسن تب برفکی در دست انجام است که معرفی این یافته ها، بسیار کاربردی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارشناسانی از سازمان دامپزشکی، ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور، اتحادیه ها، کلینیسین ها، اعضای جامعه دامپزشکی و دانشکده های دامپزشکی به این همایش دعوت شده اند، خاطرنشان کرد: محققان و اعضای هیئت علمی موسسه رازی در بخش تحقیق و تولید واکسن تب برفکی نیز حضوری جدی خواهند داشت.

رئیس موسسه رازی، یادآور شد: با برگزاری این همایش ضمن معرفی توانمندی ها و تحقیقات موسسه رازی در زمینه واکسن تب برفکی، جایگاه این موسسه به عنوان مرجعی علمی در حوزه این بیماری بیشتر شناخته می شود.

اسحاقی در ادامه با بیان اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری کشنده ویروسی است و در هنگام شیوع حتی تا 30 درصد تلفات به جای می گذارد، گفت: تب برفکی از بیماری های بومی ایران به ویژه پس از ایجاد دامداری ها بزرگ صنعتی است و خسارات سنگینی به کشور تحمیل می کند. 

رئیس موسسه رازی اضافه کرد: با توجه به خسارات سنگین این بیماری در دامداری های صنعتی و از طرفی مسئولیت موسسه رازی در تولید واکسن برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بخش تخصصی تحقیق و تولید واکسن تب برفکی در این موسسه راه اندازی شد و سال های زیادی است که یکی از واکسن های مهم دامی کشور در این بخش به تولید می رسد.

اسحاقی، کاهش تولیدات دامی شامل گوشت، شیر و ضعیف شدن دام را از عوارض ابتلا به تب برفکی در دام عنوان و تاکید کرد: مجموع این عوامل ضرورت هایی است که موسسه رازی را به عنوان متولی تحقیقات دامپزشکی و متولی تحقیق و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک، به انجام بررسی های مستمر علمی و کارشناسی متعهد می کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات