جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از اجرای طرح سراسری اهدای خون جامعه ورزش و جوانان در آستانه اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر «غلامرضا نوروزی» گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان خدمتگزار سلامت جامعه ورزش و جوانان در ادامه نقش آفرینی خود در عرصه مبارزه با کووید ۱۹، این بار قصد دارد نسبت به تقویت ذخایر خون در سراسر کشور اقدام کند.
وی افزود: در این راستا پیرو هماهنگی با سازمان انتقال خون و به همت هیئت‌های پزشکی ورزشی سراسر کشور چهارشنبه ۳۱ شهریور در آستانه اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس طرح سراسری «اهدای خون جامعه ورزش و جوانان» اجرا می‌شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: در این روز مراکز اهدای خون یا در اماکن ورزشی ایجاد خواهد شد یا ورزشکاران و جوانان می‌تواند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون سراسر کشور در این امر خداپسندانه و انسان دوستانه مشارکت کنند.
نوروزی گفت: از عموم همکارانمان در وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های ورزشی و قهرمانان ورزش کشور دعوت میکنم که با مشارکت در این اقدام فرهنگی، یاریگر مدافعان سلامت باشند.

وی در خصوص ایستگاه اهدای خون در تهران، افزود: علاوه بر پایگاه‌های اهدای خون سازمان انتقال خون، با همراهی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و مجموعه ورزشی انقلاب تهران قرار است ایستگاه سیار انتقال خون در این مجموعه راه اندازی شود.
دکتر نوروزی با اشاره به توانمندی هیئت‌های استانی پزشکی ورزشی، گفت: امیدواریم با همراهی ادارات کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی سراسر کشور، جامعه ورزش و جوانان در این روز با حضور گسترده خود، گام مهمی برای تقویت ذخایر خون کشور و کمک به بیماران نیازمند به خون بردارند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات