سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

12 درصد ازدواج‌های اردبیل کودک همسری است

در نشست بررسی ابعاد مختلف پدیده طلاق در استان اردبیل با انتقاد شدید از رواج کودک همسری در برخی از شهرهای استان اردبیل آمار این ازدواج‌ها تا 12 درصد اعلام شد.

به گزارش رمزگشا  به نقل از ایسنا،  در نشستی که با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، فراز جامعی از کارشناسان علوم اجتماعی اظهار کرد: همچنان آمارها در حوزه ازدواج و طلاق و آسیب‌های اجتماعی به روز نیست که ضرورت دارد در این حوزه‌ها بروزرسانی اطلاعات انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز بحث طلاق عاطفی به یک معضل جدی تبدیل شده و ضرورت دارد نگرش ما به موضوع طلاق اصلاح شود و این مساله از شکل تابو خارج شود.
جامعی ضرورت تبدیل ایده‌ها و تئوری‌ها را به مرحله عملیاتی شدن یادآور شد و گفت: باید در اجرای طرح‌های مختلف امکان‌سنجی و بررسی شرایط به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم به یک نتایج مناسب دست یابیم.
وی در مورد آسیب جدی در حوزه کودک همسری تصریح کرد: در استان اردبیل میانگین ازدواج‌های ثبت شده در گروه سنی 10 تا 14 سال 12 درصد است که با احتساب این میانگین سنی تا 19 سالگی این رقم به 37 درصد نیز می‌رسد.
جامعی ادامه داد: کاهش میل به ازدواج در جوانان و همچنین‌ بی‌رغبتی به فرزندآوری از آسیب‌های جدی است که در این زمینه باید فکری اساسی کرد.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات