جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش سرقت با مشارکت جامعه و استفاده از فناوری‌های نوین 

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: برای کاهش سرقت باید ظرفیت‌های جامعه را شناسایی کنیم و استفاده از فناوری‌های نوین، یک راهکار عملیاتی محسوب می شود که اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش رمزگشانیوز سردار «عباسعلی محمدیان» صبح امروز در جلسه تعاملی با دادستان استان و هیئت همراه که در ستاد پلیس البرز برگزار شد، گفت: اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های همگانی در موضوع سرقت بسیار حائز اهمیت است چرا که همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده و باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها می‌شود.

رئیس پلیس استان البرز تصریح کرد: درصد بالایی از جرائم و مشکلات ایمنی و امنیتی که برای شهروندان حادث می‌شود به دلیل عدم آگاهی و توجه آنان نسبت به این مسائل است که اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه قوانین و مقررات شهروندی و توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی به خصوص از طریق رسانه‌های جمعی برای ارتقای سطح آموزش جامعه نقش موثری دارد.

سردار محمدیان با تشکر از زحمات مجموعه دستگاه قضایی استان در برخورد با مجرمان گفت: بدون شک تعامل پلیس با دستگاه قضا منجر به ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان و ایجاد امنیت پایدار در استان خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری فناوری‌های نوین در کاهش سرقت بیان کرد: فرهنگ‌سازی در میان آحاد جامعه بویژه کسبه و صاحبان صنایع برای استفاده از فناوری‌های «آی تی» و دوربین‌های مداربسته نقش مهمی در کاهش سرقت‌ها و همچنین شناسایی سارقان دارد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: بدون مشارکت عمومی امنیت توسعه یافته و پایدار حاصل نخواهد شد و قطعا همکاری و مساعدت مردم در شناسایی مجرمان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

سردار محمدیان در پایان گفت: فرماندهان کلانتری‌ها باید با پیگیری‌های مستمر و استفاده از شگردهای روز پلیسی، باعث محدودتر شدن فعالیت سارقان شوند و سرقت‌هایی که صورت می‌گیرد را نیز کشف کنند تا سارقان نسبت به تکرار اعمال مجرمانه و سرقت‌های خود جرأت اقدام نداشته باشند.

گفتنی است در این جلسه، مددی امنیت موجود در استان را در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی و به خصوص تدابیر سردار محمدیان فرمانده انتظامی استان دانست و اظهار کرد: زحمات این نیرو بسیار ارزشمند و قابل تحسین است و به نوبه خودم از اجرای طرح‌های متعددی که توسط نیروی انتظامی به ویژه پلیس آگاهی استان انجام شده تشکر می‌کنم که نمونه آن را در کشف سریع جرایم شاهد هستیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات