پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای البرز:

منتخبین شورای شهر البرز فعلاً جایگاه رسمی ندارند

رئیس هیأت نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی استان البرز گفت: تا زمان تأیید هیأت عالی نظارت، منتخبین انتخابات شورا به عنوان شوراهای اسلامی شهر محسوب نمی‌شوند.

به گزارش رمزگشانیوز «علی حدادی» اظهار کرد: تا زمانی که تأیید هیأت عالی نظارت به طور رسمی پس از بررسی‌های لازم انجام نشده، منتخبین انتخابات شورا به عنوان شوراهای اسلامی شهر محسوب نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضاً گزارش می‌شود برخی شوراها جلساتی را شبانه برگزار می‌کنند و تصمیمات مختلفی در آن می‌گیرند، تصریح کرد: همچنین دیگران خارج از شورا برای آنها تصمیماتی را می‌گیرند و احیاناً افرادی را به عنوان شهردار معرفی می‌کنند و یا به آنها تحمیل می‌کنند.

شوراها فاز سیاسی نگیرند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسات فاز مباحث سیاسی را دامن می‌زنند و این حرکت آنها درست نیست چراکه وظیفه شورا عمران و آبادانی است و نسبت به قانون باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه این حرکت‌ها صحیح نیست تا زمانی که شوراها از سوی هیأت عالی استان تأیید نشدند جایگاه رسمی ندارند، گفت: شوراهای اسلامی شهرها یک شرح وظایف مدونی دارند و نباید وارد فازهای سیاسی شوند.

حدادی با بیان اینکه این امر به جز اینکه دودش به چشم مردم برود، هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت، اظهار کرد: باید تأمل کنند و پس از اینکه مورد تأیید شورای هیأت عالی استان و شورای مرکزی قرار گرفتند وظیفه قانونی خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: بر این اساس منتخبین شوراهای شهر حاشیه ایجاد نکنند، چراکه ممکن است هر تغییر در سطح استان انجام شود.

خرید و فروش رأی در کل استان بررسی می‌شود

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شکایات، اعتراضات و گزارشات در مورد خرید و فروش رأی در استان توسط هیأت اجرایی، هیأت نظارت شهرستان و هیأت عالی در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خرید و فروش رأی و یا تخلفی صورت گرفته شده باشد، با هیچ فرد و هیچ تیمی تعارف نداریم و با تخلف برخورد جدی خواهد شد.

حدادی متذکر شد: فعلاً در خصوص خرید و فروش رأی در هیچ شهری نمی‌توانیم نظر بدهیم، نمی‌دانیم منتخب شورای کدام شهر تأیید و کدام شهر ممکن است تغییر کند.

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات