پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ظریف رویکرد اصولی ایران در قبال برجام را تشریح کرد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تروریسم اقتصادی ایالات متحده علیه ایران و دیگران عمدا غیرنظامیان را هدف قرار داده و تلاش دارد با ارعاب مردم بی‌گناه، به اهداف نامشروع سیاسی خود دست یابد.

به گزارش رمزگشا  به نقل ازمهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به توئیت همتای کوبایی خود که تحریم‌های تازه آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کرده بود نوشت: "تروریسم اقتصادی ایالات متحده علیه کوبا، چین، روسیه، سوریه، ایران و دیگران عمداً غیرنظامیان را هدف قرار داده و تلاش دارد با ارعاب مردم بی‌گناه، به اهداف نامشروع سیاسی خود دست یابد. حالا دیگر، رفتار شرورانه ایالات متحده، دزدی دریایی، رشوه و اخاذی را هم در بر می‌گیرد. به کوبا ادای احترام می‌کنیم و در کنار آن می‌ایستیم." گفتنی است «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا در توئیتی گفته است: تحریم‌های آمریکا علیه نهادهای دریایی ایران یکی دیگر از موارد نقض قوانین بین‌المللی است. اقدامات زورگویانه آمریکا علیه جابجایی نفت ایران بر روی مردم برادر [ما در] ایران و سوریه تأثیر می‌گذارد و صلح را در این منطقه شکننده تهدید می‌کند.

ظریف رویکرد اصولی ایران در قبال برجام را تشریح کرد
همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار و گفتگو با مقامات کشورهای آسیایی دیروز در جاکارتا با خانم رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه جمهوری اندونزی دیدار و گفتگو کرد.وزرای امور خارجه ایران و اندونزی در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط، گفتگوها و رفت و آمدهای سیاسی و پارلمانی و نیز همکاریهای اقتصادی بین دو کشور بر گسترش و تعمیق روابط با توجه به ظرفیت های موجود در دو طرف تاکید کردند.همچنین در این دیدار رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام در شرایط کنونی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان تشریح و بر ضرورت پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود و بهره‌مندی ملت ایران از منافع اقتصادی برجام تاکید شد.حمایت از افزایش رایزنی‌های سیاسی و همکاریهای فی مابین در خصوص مسائل مهم جهان اسلام، به ویژه فلسطین و ادامه مشورت‌ها در خصوص مسائل مهم منطقه و همچنین در سازمان همکاری اسلامی و دیگر مجامع بین المللی نیز از دیگر موضوعات مورد رایزنی وزرای خارجه دو کشور در این دیدار بود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات