پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 فرماندار کرج:

رأی مردم حق‌الناس است

فرماندار کرج گفت: رأی مردم حق‌الناس است و به‌عنوان مجریان برگزاری انتخابات وکیل مدافع حقوق تک‌تک آرا قانونی خواهیم بود.

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از مهر، «غفور قاسم‌پور» ظهر چهارشنبه در جلسه تبیین بایدها و نبایدهای تبلیغاتی در جمع نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراها در دو شهر محمدشهر و ماهدشت کرج که با حضور دادستان عمومی و انقلاب استان البرز برگزار شد؛ با آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزانی که به مرحله تبلیغات انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر راه یافته‌اند، اظهار کرد: انتخابات حیثیت وزارت کشور است، رأی مردم حق‌الناس است و به‌عنوان مجریان برگزاری انتخابات وکیل مدافع حقوق تک‌تک آرا قانونی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات پرشور روز ۲۸ خرداد ماه فراهم شده است، تصریح کرد: مجریان و ناظران بر فرآیند انتخابات روزهای پرکاری را طی می‌کنند و در همین جمع قول می‌دهیم که از آرا قانونی با قدرت تمام صیانت و حفاظت شود.

فرماندار کرج تصریح کرد: در آستانه آغاز تبلیغات نامزدها قرار داریم و به دلیل شرایط کرونایی که وجود دارد این جلسه را با محوریت تبیین بایدها و نبایدهای تبلیغاتی تشکیل دادیم تا حد ممکن از بروز تخلفات در تبلیغات پیشگیری شود.

اخلاق انتخاباتی رعایت شود

وی خطاب به نامزدها تأکید کرد: اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و از تخریب رقبای خود خودداری کنند.

قاسم‌پور سلامت انتخابات را امری مهم قلمداد و تصریح کرد: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در کنار نگاه سلامت‌محور در انتخابات پیش رو مورد توجه است.

وی عدالت تبلیغاتی در ایام تبلیغات را نیز از دیگر برنامه‌های محوری ستاد انتخابات شهرستان کرج عنوان کرد و گفت: کمیته امحاء از شهرستان کرج در شهرهای اقماری نیروهای بی‌طرف خود را به کار گرفته‌اند و در ایام تبلیغات با هرگونه تخلف برخورد می‌شود.

فرماندار کرج اظهار کرد: نامزدها در هر منطقه شهری تنها می‌توانند یک ستاد تبلیغاتی داشته باشند. در شعب اخذ رأی نیز افراد توانمند به‌عنوان نمایندگان فرماندار کرج گزینش شده‌اند.

وی بیان کرد: فعالیت تبلیغات انتخابات برای کلیه نامزدها یکسان است و ۸ روز قبل از روز اخذ رأی از ۲۰ خردادماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته خواهد بود.

قاسم‌پور تصریح کرد: استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ ×۱۰۰ سانتی‌متر ممنوع است.

فرماندار کرج ادامه داد: پاره یا معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و زمان قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق و یا نصب شده باشد ممنوع است.

وی در تبیین نبایدهای تبلیغاتی گفت: الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان‌ها، مدارس، مؤسسات آموزشی و تابلوها و معابر عمومی و دولتی ممنوع است.

وی افزود: تبلیغ نمایندگان نامزدها له یا علیه هر یک از کاندیداها در شعب اخذ رأی، تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان، معدوم نمودن عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در مدت و زمان قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق یا نصب شده باشد؛ استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و آثار تبلیغاتی بیش از ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر ممنوع است.

کمیته امحا از شهر کرج در شهرهای اقماری حضور خواهند داشت

فرماندار کرج همچنین در خصوص مدیریت امحای تبلیغات شهری گفت: کمیته امحا از شهر کرج در شهرهای اقماری حضور خواهند داشت و بدون جانب‌داری فرایند قانونی خود را انجام خواهند داد.

قاسم پور همچنین از نامزدها خواست تا مشخصات ستاد تبلیغاتی خود را به فرمانداری اعلام کنند.

معاون استاندار ادامه داد: جلسات نامزدها نیز باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود؛ فضای هشت مترمربع بر هر فرد لازم بوده و جلسات نباید بیش از دو ساعت طول بکشد.
فرماندار کرج متذکر شد: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه در شهرستان کرج وجود دارد.

در پایان این نشست توجیهی دادستان عمومی و انقلاب استان البرز و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج به سوالات نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای محمدشهر و ماهدشت پاسخ دادند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات