شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

 با سخنرانی وزیرآموزش و پرورش؛

طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای ویژه آموزگاران در البرز آغاز شد

طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای ویژه آموزگاران به صورت پایلوت کشوری با سخنرانی وزیرآموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانس در استان البرز آغاز شد.

به گزارش رمزگشانیوز مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای ویژه آموزگاران در این استان که درسالن امام علی (ع) کرج برگزارشد، افزود: جوهره تربیت دینی باید در آموزش ابتدایی و در کودکی شکل بگیرد که شکل گیری این تربیت دینی معلمان و مادران با کفایت را می‌طلبد.

«سالارقاسمی» با اشاره به اینکه از زمانی که استان البرزبه عنوان پایلوت این طرح ملی انتخاب شد نشست‌ها و طرح‌های مختلفی پیشنهاد و مورد بررسی قرارگرفته است، اظهار کرد: تا کنون نشست ها وطرح‌های کارشناسی وبا کیفیتی که آموزش و پرورش کشور داشته واز جمله طرحی به عنوان ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن آموزگاران، مدیران و معاونین مد نظر قرار گرفته تا انجام شود.

وی بیان کرد: این طرح در استان البرز به اجرا درآمده تا اگر نقایص و اشکالاتی وجود دارد مورد شناسایی و در سطح ملی در در سراسر کشور به بهترین وجه اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود دراین طرح ملی ۱۰۲ مدرس به ۴ هزار و ۲۰۰ معلم ابتدایی با کمتر از ۱۵ سال سابقه کار به مدت شش روز آموزش تخصصی ارائه دادند.

قاسمی،  توسعه شایستگی‌های قرآنی آموزگاران ابتدایی، کمک به تحقق اهداف ۹ گانه آموزش عمومی قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی را از جمله اهداف اجرای این طرح ملی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ملی چندین نشست در وزارتخانه و در استان البرزبرای  مدیران آموزش و پرورش استان بویژه معاونین آموزش ابتدایی و پرورشی دربستر شبکه شاد و همچنین چندین کانال شاد برای آموزش به آموزگاران ایجاد و تببین شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این طرح قرآنی در شورای آموزش و پرورش استان تبیین و تصویب شد و رسانه های فعال در البرز نیز به آن پرداختند.

وی تاکید کرد: با تمسک به قرآن کریم این طرح ملی قرآنی را در استان البرز به صورت آزمایشی آغاز می‌کنیم تا پس از رفع اشکالات و کاستی های احتمالی سپس در سایر استان ها به اجرا درآید.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات