پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تمبر نکوداشت واکسن ایرانی کرونا منتشر می‌شود

رئیس شورای عالی تمبر از تصویب انتشار تمبر نکوداشت واکسن ایرانی کرونا خبر داد.

به گزارش روز شنبه رمزگشانیوز  به نقل از وزارت ارتباطات، «سیدجمال هادیان» با بیان اینکه شورای عالی تمبر انتشار ۳۲ قطعه تمبر نکوداشت ملی را به تصویب رساند گفت: در مسیر تحقق رویکرد نوین شورای عالی تمبر و به منظور معرفی تدریجی ظرفیت‌های تاریخی، میراثی، فرهنگی هنری، طبیعی و مشاهیر کشور، طراحی و تصویب ظرفیت‌های مغفول مانده در شورای تمبر سرعت گرفته است.

رئیس شورای عالی تمبر تصریح کرد: برای تحقق این رویکرد از سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد متولی در حوزه‌های مختلف مشاوره گرفتیم و در مرحله اول ۳۲ عنوان تمبر نکوداشت ملی به تصویب شورای تمبر رسید.

هادیان ادامه داد: در این مرحله مشاهیری چون حاج حسین‌آقا ملک واقف بزرگ آستان قدس رضوی، کمال‌الملک نقاش، کیومرث صابری فومنی طنزپرداز، مرتضی ممیز طراح گرافیک، میرزا حسن رشدیه بیانگذار مدارس جدید در ایران، جبار باغچه‌بان بنیانگذار کودکستان و مدرسه ناشنوایان، طاهره صفارزاده شاعر و مترجم قرآن، لوریس چکناواریان و فرهاد فخرالدینی آهنگساز، هوشنگ مرادی کرمانی و توران میرهادی نویسندگان حوزه کودکان و نوجوانان، ایرج افشار ایرانشناس، عزت‌الله انتظامی و علی نصیریان بازیگر، محمود فرشچیان نقاش، علی حاتمی و عباس کیارستمی، نویسنده و کارگردان، هوشنگ ابتهاج شاعر، محمدرضا شجریان خواننده، سیدعبدالله انوار تهرانشناس، خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند و علی دایی فوتبالیست و آقای گل ایران در قالب تمبر نکوداشت ملی تصویب شدند و به تدریج در مناسب‌های مناسب به زیور طبع آراسته می‌شوند.

وی افزود: در این جلسه تمبر نکوداشت دهه محرم مزین به تابلویی ارزشمند از سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای با عنوان پرده مصیبت کربلا اثر حسین قوللرآغاسی نیز به تصویب رسید. همچنین تمبرهای چهاربلوکی پیشگامان هنر نقاشی خط با آثار برجسته‌ای از محمد احصایی، حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام و رضا مافی؛ و پیشگامان نقاشی طبیعت‌گرا با آثار برجسته‌ای از سهراب سپهری، ابوالقاسم سعیدی، منوچهر یکتایی و پرویز کلانتری نیز به تصویب شورا رسید.

رئیس شورای عالی تمبر گفت: تمبر نکوداشت تولید واکسن ایرانی نیز در این جلسه مصوب شد و به زودی در مراسمی نمادین رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همراهی و مشاوره تمامی نهادهای دلسوز فرهنگ و هنر ایران‌زمین سایر ظرفیت‌های مغفول مانده را نیز شناسایی و در چرخه تصویب و انتشار تمبر قرار دهیم.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات