چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در جلسه هیئت مدیره اتحادیه آرامستان‌های کشور مطرح شد؛

جایگاه ممتاز سازمان آرامستان‌های کرج بین سایر کلانشهرهای کشور

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: جایگاه سازمان آرامستان‌های کرج بین سایر کلانشهرهای کشور، ممتاز و عالی است.

به گزارش رمزگشانیوز «سید حبیب راضی» در حاشیه صد و بیست و یکمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه آرامستان‌های کشور که به میزبانی بهشت سکینه (س) کرج برگزار شد، اظهار کرد: میزبان جلسه امروز سازمان آرامستانهای کرج بود که طی بازدیدی که از بخش های مختلف آن داشتیم، استفاده از روش های نوین و رشد و پیشرفت در آن مشهود بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

راضی ضمن اشاره به بهره‌گیری از معماری ایرانی اسلامی در پروژه‌های بهشت سکینه (س)  این مهم را نقطه مثبتی در تاریخ این آرامستان دانست و افزود: من برای اولین بار بود که به بهشت سکینه (س) می آمدم و در حضور اولم، کارآمدی و سرزندگی را در این مجموعه احساس کردم.

وی از اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر قبور پیش ساخته، طراحی المان معراج، نمازخانه با سبک معماری ایرانی اسلامی ابراز خرسندی و عنوان کرد: جایگاه سازمان آرامستان های کرج بین سایر کلانشهرهای کشور، ممتاز و عالی است.

راضی از مسئولان سازمان آرامستان های سایر کلانشهرها خواست تا با بهره‌گیری از طرح‌ها و هارمونی و نظم بهشت سکینه(س) کرج در این حوزه، به آرامستان‌ها رنگ و بویی تازه ببخشند.

بررسی ساماندهی متوفیان در زمان بحران

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه با اشاره به نتایج و دستاوردهای برگزاری جلسه اتحادیه آرامستان‌های کشور گفت: در این جلسه نقش سازمان آرامستان‌ها در سه مقوله انتقال، تشییع و تدوین متوفی در زمان بحران بررسی شد.

وی اعلام کرد: وزارت کشور در قانون بحران مصوب سال ۹۸ به عنوان متولی شهرداری‌ها مسئول این سه موضوع مهم است که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند اورژانس، هلال احمر و ... در زمان بحران نقش آفرینی می‌کند.

وی افزود: در این راستا نظام نامه‌ای تنظیم شد که در جلسه امروز مسئولان حاضر به نقد و بررسی آن پرداختند تا معایب آن شناسایی، رفع و به تصویب برسد.

پیگیر سختی مشاغل کارکنان آرامستان‌ها هستیم

راضی در ادامه با اشاره به سختی شغل کارکنان آرامستان ها یادآور شد: مهرماه سال گذشته وزارت کشور این موضوع را پیشنهاد کرد با تا همکاری اتحادیه آرامستان های کشور، فعالیت در آرامستان ها به عنوان شغل زیان‌آور و سخت قرار گیرد.

وی اعلام کرد: این مهم هم اکنون در حال پیگیری است تا بتوانیم اقدامات قانونی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در آرامستان ها را انجام دهیم.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات