جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر صمت خبر داد؛

رشد ۸ درصدی تراز تجاری ایران در سال گذشته

وزیر صمت گفت: تراز تجاری ایران در سال گذشته به ۷۴ میلیارد دلار رسید و رشد ۸ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «علیرضا رزم حسینی» بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، در یکی از شرکت‌های واقع در ساوجبلاغ اظهار کرد: قوانین مزاحم تولید باید از سر راه صنعتگران برداشته شود و بخش‌هایی که مربوط به وزارت صمت است، با برنامه‌ریزی های انجام شده رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: بر این اساس وزارت صمت تمام تلاش خود را در جهت مانع زدایی از تولید معطوف کرده است.

وزیر صمت با بیان اینکه مصرف برق صنعتی کشور ۲۰ درصد سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: برای رفع این امر باید راهکارهایی را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم‌های اخیر علی رغم تمام مشکلات، تراز تجاری ایران در سال گذشته افزایش یافت، خاطر نشان کرد: این تراز به ۷۴ میلیارد دلار رسید و رشد ۸ درصدی را تجربه کرد.

رزم حسینی با اشاره به اقدام خوب و موفق تولید کنندگان کشور در شرایط کرونا، گفت: با حجم مبادلات تجاری رشد صادراتی کشور به خوبی مشاهده شد و در تمام رشته‌ها بیش از ۵۰ درصد رشد صنعتی در فروردین ماه به نسبت سال قبل نیز، رخ داد.

وی اظهار کرد: وزارت صمت در تسهیلات و مسیر تولید در حال مانع زدایی است و وزارت صمت در شرایط فعلی اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد.

وزیر صمت بیان کرد: به همین منظور تسهیل‌گری در مسیر صدور مجوزها انجام شده و صدور مجوز به بخش صمت به طور جدی پیگیری می‌شود.

۵ هزار مگاوات ظرفیت برق برای صنایع بزرگ تأمین می‌شود

وی تصریح کرد: وزارت صمت از منابع شرکت‌های بزرگ تسهیلات پرداخت می‌کند، بنابراین اعتبارات و منابع خوبی برای پرداخت وام به شرکت‌های استان البرز وجود دارد.

رزم حسینی با اشاره به اقدام مهم تأمین آب به صنایع بزرگ، خاطر نشان کرد: انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران انجام شد و اولین خط به طول ۸۲۰ کیلومتر انجام شده و تا خراسان رضوی و اصفهان ادامه دارد.

وی گفت: ۵ هزار مگاوات ظرفیت برق مدنظر برای صنایع بزرگ تأمین خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه از ۳۱ هزار مصوبه در سال گذشته ۷۰ درصد آن اجرا شده است، متذکر شد: در سطح ملی نیز، هر هفته نشست‌های ستاد تسهیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات