یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز:

اوقاف یک نهاد اجتماعی، اقتصادی و خیریه‌ای است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، اداره اوقاف و امور خیریه را نهادی اجتماعی، اقتصادی و خیریه ای عنوان کرد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ حجت الاسلام علی دشتکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره یه اینکه عاشورا احیای اسلام، مسلمین و فرهنگ دینی است، گفت: قطعا عاشورا و آموزه های آن برای امروز ما نیز هست. امام حسین (ع) برای احیاء سنت پیامبر اکرم (ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد که بزرگترین منکر در آن روز و در همه ی زمان ها مبارزه با ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: ظلمی که آن روز انجام می شد برای حضرت سید الشهدا (ع) قابل تحمل نبود و اگر امروز ملت ما نیز مورد هجمه طاغوتیان قرار گرفته و پذیرای ظلم نیست و در مقابل ظالمِ جهان ایستاده، ادامه دهنده ی راه عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به فعالیت اصحاب رسانه در جامعه گفت: اصحاب رسانه مانند پیامبران که مُبلغ بودند، وظیفه شان اطلاع رسانی است. امروز امپراطوری تبلیغاتی بر علیه اعتقادات، پیامبر و... در یک طرف و اصحاب رسانه در حوزه اطلاع رسانی در طرف دیگر قرار دارند و با برکت عنایات و توجه اصحاب رسانه و اطلاع رسانی درست از سوی آن ها شاهد اطلاه رسانی درست و شفاف و ماندگاری در برابر دشمنان و افتخارات انقلاب اسلامی هستیم.

این مسئول در ادامه گفت: اداره اوقاف یک دستگاه اجتماعی، اقتصادی و خیریه ای است و قطعا حضور مردم و مشارکت در این امر، بسیار مهم است. در پیام گام دوم مقام معظم رهبری در هر بحثی که از سوی ایشان مطرح شد، بحث حضور مردم و خصوصا جوانان تاکید شده است.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به رویکرد جدید اداره اوقاف در خصوص آشنایی بیش از پیش مردم با امور وقف گفت: در رویکرد جدید اداره اوقاف؛ هدف، آشنایی مردم با مزایا و فضیلت های وقف و احسان است تا بتوانیم طعم آن را به مردم بچشانیم و اگر این مهم صورت گیرد، دیگر نیازی به تبلیغ و تبیین نیست.

وی در پایان سخنانش ضمن اشاره به اعلام برنامه های بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم، گفت: طرح شبنم در راستای حمایت از مراکز، گروه‌ های فعال و هیئت‌ های مذهبی در ماه ‌های محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی های صورت گرفته و برپایی نمایشگاهی در برخی امامزادگان در حال اجرا است. طرح بصیرت عاشورایی در 50 بقعه استان اجرا می شود. برگزاری جلسات گفتمان دینی، پاسخ به شبهات و سوالات جوانان، حضور مبلغین در امامزاده ها، همایش احلی من العسل، همایش شیرخوارگان حسینی، برگزاری همایش رهروان زینبی و برگزاری مجالس روضه و عزاداری، از جمله برنامه های ویژه بصیرت عاشورایی است.

انتهای پیام/



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات