پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راه‌اندازی بخش جراحی پیوند اعضا در البرز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از راه‌اندازی بخش جراحی پیوند اعضاء در البرز خبر داد و گفت بزودی عمل پیوند در یکی از بیمارستان‌های استان انجام خواهد شد.

به گزارش رمزگشانیوز «جواد معظمی» با اشاره به اینکه این مجموعه در تلاش است به زودی عمل پیوند اعضا را در یکی از بیمارستان‌های استان راه‌اندازی کند، گفت: طی سال گذشته حدود بیست مورد اهدای عضو در البرز شناسایی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز در استان به عنوان یک واحد شناسایی جهت اهدای عضو عمل می‌کند و افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند را با کسب رضایت از خانواده‌ها، جهت اهدای عضو شناسایی و معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: عمل پیوند در البرز انجام نمی‌شود و موارد شناسایی شده و منتهی به پیوند به بیمارستان‌هایی که عمل پیوند در آن صورت می‌گیرد معرفی می‌شوند؛ اما دانشگاه علوم پزشکی البرز در تلاش است به زودی عمل پیوند را در یکی از بیمارستان‌های استان راه‌اندازی کند.

او افزود: واحد شناسایی اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی البرز با تلاش‌های شبانه روزی توانست در سال 99، ۲۰ مورد اهدای عضو را در استان شناسایی کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه یادآور شد: اهمیت پیوند عضو بسیار زیاد است و این در حالی است که هر فرد دچار مرگ مغزی شده می‌تواند حداقل یک و یا  حداکثر هشت و به طور متوسط سه نفر را نجات دهد.

معظمی ادامه داد: علاوه بر پیوند عضو افراد دچار مرگ مغزی، به وسیله پیوند نسوج هم می‌توان 53 نفر را از معلولیت نجات داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت «انجمن اهدا عضو ایرانیان» و ثبت نام در سامانه اهدا عضو رضایت خود را برای پیوند اعضا در صورت مرگ مغزی اعلام شکنند، در صورت بروز حادثه این اعلام رضایت در جلب موافقت بازماندگان بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات