شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج:

شورای شهر باید مجموعه‌ای از افراد با کارایی‌های مختلف باشند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: توجه داشته باشید که شورای شهر باید مجموعه‌ای از افراد با کارایی‌های مختلف باشند که به درد مدیریت شهری بخورند؛ لذا به سابقه کاری و رشته تحصیلی و توانایی‌های افراد در این زمینه‌ها توجه داشته باشید.

به گزارش رمزگشانیوز  از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام کرج ، آیت الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا، تاکید کرد: توجه داشته باشید که شورای شهر باید مجموعه‌ای از افراد با کارایی‌های مختلف باشند که به درد مدیریت شهری بخورند؛ لذا به سابقه کاری و رشته تحصیلی و توانایی‌های افراد در این زمینه‌ها توجه داشته باشید.  اگر فرد خوبی باشد اما از عمران و شهرسازی و شهرداری اطلاعی نداشته باشد که ضرر خواهد زد و به‌راحتی سرش کلاه می‌گذراند که نشان می دهد فقط آدم خوبی بودن ملاک انتخاب نیست.
 

آیت الله حسینی همدانی خطاب به رسانه‌ها و فضای مجازی و کسانی است که مشغول تهیه مطلب برای گفتمان سازی و ایجاد شور انتخاباتی هستند، گفت: تقوا داشته باشید و خدا را در نظر بگیرید و مواظب باشید که به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنید. آبروی دیگران را حراج نکنید که سنت خدا این است که در همین دنیا مفتضح خواهید شد که ما این سنت را با چشم خودمان مکرر دیده‌ایم که بعضی مواقع در ستونی یا پیامی کسی را در کل ساقط می‌کنند که باید مواظب این مسئله بود.


رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان البرز افزود: حملاتی که اخیرا رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین در مناطق مختلف و توقیف محله شیخ داشته و اکنون دستور رفع توقف داده اند، برای جبران شکست‌هایش از مقاومت است.

وی با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پوشاندن بی هویتی خود و ایجاد وحدت بین خودشان مردم فلسطین را هدف قرار می دهند، اظهار کرد: وقتی مردک نمی‌تواند کابینه اش را تشکیل بدهد اوضاع را بحرانی می کند که شاید برای بی هویتی خودشان وحدتی درست کند.

وی گفت: آنچه که خیلی مهم است این است که مردم قدس و کرانه غربی رود اردن رویکرد مبارزه مسلحانه را انتخاب کرده اند و این نشان می دهد که صبوری راهبردی را که از قبل داشتند، کنار گذاشته اند و بنا دارند اقدامات اساسی انجام دهند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ضعف و ناتوانی گنبد آهنین در برابر موشک های فلسطینی، بیان کرد: درست در زمانی که رژیم اسرائیل عملیاتی به نام حمله در میانه جنگ را سازمان دهی می کرد و تلاش داشت که فعالیت گروه های مقاومت در سوریه و لبنان و عراق را محدود کند تا ایران نتواند پایگاه‌های استراتژیک خود را مدیریت کند، گنبد آهنین آنان دچار ضعف شد و موشکباران‌های این چند روز نشان داد که گنبد آهنین اسرائیل ترک خورده و دیگر آرام بخشی برای غاصبان ندارد.

جبهه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود

وی با بیان اینکه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود، گفت: امروز وضعیت کودک کشان صهیونیست به گونه ای شده که اگر تحرکی داشته باشند صدها موشک کوچک و بزرگ از سمت گروه ها و کشورهای مقاومت بر سر او فرود خواهد آمد.

امام جمعه کرج ادامه داد: فرار به سمت پناهگاه‌ها و صدای غرش موشک‌ها و انفجار در تل آویو و حیفا نشان داد که جبهه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود و همه ما به زودی شاهد زوال رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم بود.

رییس شورای امور مساجد استان البرز با بیان اینکه ایران هنوز واکنشی نسبت به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی انجام نداده، خاطرنشان کرد: البته هنوز ایران اقدامی در مقابله با اقدامات تروریستی صهیونیست ها که در چند ماه اخیر داشته از ترور شهید فخری زاده تا دیگر اقدامات نکرده است.

آمریکا نظراتش در مذاکرات را از طریق اروپایی ها تحمیل می کند

نماینده ولی فقیه در استان البرز با گرامیداشت یاد شهید تهرانی مقدم که قدرت موشکی منطقه و خوار شدن صهیونیست ها به واسطه تلاش های این شهید بزرگوار است، به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: در مذاکرات وین ولو اینکه آمریکا در آن حضور ندارد اما نظراتش را برای برجام دو و سه و چهار توسط اروپائی‌ها که دشمنی‌شان کمتر از آمریکا نیست القاء می‌کند.

وی افزود: ایران چون تعهدات خود را انجام داده عجله‌ای ندارد، اما دستگاه دیپلماسی باید به تذکر رهبری توجه تام داشته باشد که نباید اجازه دهد مذاکرات این دوره فرسایشی شود و آن‌ها بهانه‌تراشی کنند، چون نتیجه حداقلی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقاضای جدی ما این است که دولت مذاکرات را به انتخابات پیش رو گره نزند لذا همه باید به این موضوع توجه داشته باشند و دولت هم مواظب این مسئله باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با بیان اینکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر گفتگوهای ایران و عربستان در عراق به گوش رسید و چند روز بعد تائید شد، اظهار داشت: بالاخره امروز عربستان با آن‌ همه ثروت و وابستگی به قدرت‌های دیگر سیادتی بر جهان عرب و قدرتی در منطقه ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی اضافه کرد: امروز مظلومیت یمن دامن عربستان را گرفته و گرفتارش کرده به‌طوری‌که نجات خودش را ولو تاکتیکی در تعامل با ایران می‌بیند و ایران هم به‌عنوان قدرت برتر منطقه و غرب آسیا که به‌واسطه مقاومت اسلامی و ایثار مدافعان حرم و خون پاکانی چون حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست آورده از مذاکره استقبال می‌کند و امیدواریم افرادی که به مذاکره می روند مراقب تمام جهات باشند و خواهند بود تا منافع ایران از بین نرود.

جمعیت یکی از مولفه های قدرت است

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به سی‌ام اردیبهشت‌ماه روز ملی جمعیت، بیان داشت: در سی‌ام اردیبهشت سال ۹۳ رهبری سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند و به روز ملی جمعیت نام‌گذاری شد که متأسفانه تا امروز به‌دقت انجام‌نشده و هنوز نگرانی کمبود و پیری جمعیت در آینده باقی است و این معضلی است که دوستان باید با دقت به آن توجه کنند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت که دشمنان با آن مقابله می‌کنند و هر کس هم از آن حرف بزند و یا تبلیغ کند هم در داخل و هم خارج مورد هجمه قرار می‌دهند، جمعیت است، یادآور شد: چند جلسه قبل من سه جلسه راجع به جمعیت صحبت کردم که عین هر سه هفته هم داخلی‌ها هم خارجی‌ها گفتند این‌همه مسئله مهم وجود دارد حالا مگر وقت گفتن درباره جمعیت است؟

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه جمعیت یک بحث طراحی‌شده و استراتژیک است، تصریح کرد: به طور مثال ما اکنون این‌همه راجع به موشک حرف می‌زنیم و فرض کنید ۳۰ سال دیگر جوانی نباشد، چه کسی می‌خواهد دکمه موشک را بزند؟

پیرمردهای نفس‌بریده که نمی‌توانند این کار را بکنند، باید این کار با توانمندی انجام شود و وقتی جوان در کشور نباشد توسعه و تولید می‌خوابد و توان دفاعی کم می‌شود.

وی تاکید کرد: آن‌ها استراتژیک فکر می‌کنند و تا کسی درباره زیادشدن جمعیت صحبت می‌کند زود به او هجمه می‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه اقتدار ملی و پیشرفت کشور رابطه مستقیم با جمعیت دارد، ادامه داد: اگر یک‌وقت طبیب نداشتیم از خارج می‌آوریم اما جمعیت را که نمی‌شود از خارج وارد کنیم.

گفتمان جدیدی در مقوله جمعیت به راه بیافتد

وی گفت: نباید به این مساله ساده نگاه کرد و لازم است باور عمومی نسبت به مقوله جمعیت تغییر کند و گفتمان جدیدی در این رابطه راه بیفتد که دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی باید روی این موضوع جدی کار کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اکنون سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند انجام نمی‌شود و با یک لطایفی از آن می‌گذرند ، افزود: من این را بارها اینجا عرض کردم که خود کشورهای غربی در مقالاتشان هست که خانم‌ها در سن ۴۵ سالگی برای آخرین بار باردار شوند تا پوکی استخوان آن‌ها تا ۲۰ سال یا ۱۵ سال عقب بیافتد ولی در ایران می گویند اگر خانمی در۳۰، ۳۵ سالگی باردار شود، بچه‌اش منگول می‌شود.

وی تصریح کرد: غربالگری‌هایی که محل بحث است را چند بار انجام می‌دهند تا زنان به هیچ وجه رغبت نکنند که به این سمت حرکت کنند و این‌ها توطئه‌هایی است که انجام می‌گیرد و به هر جهت در بحث تبلیغ و فرهنگ‌سازی باید کار بیشتری صورت بگیرد.

زبان فارسی از گزندها حفظ شود

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه یکی دیگر از هشدارهای رهبر معظم انقلاب که کمتر به آن توجه شده و آثار این بی‌توجهی در آینده معلوم خواهد شد تذکرهای متعدد ایشان به حفظ زبان فارسی از گزند است، افزود: ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی بود که متأسفانه دیده می‌شود گاهی صداوسیما با هزینه بیت‌المال برنامه‌هایی را تولید می‌کند که زبان فارسی را له می‌کند و زبان دیگران را تقویت می‌کند.

وی بیان کرد: زبان فارسی‌، زبان شیرین و گویا و پرمحتوایی است باید بیشتر توسعه پیدا کند و تقویت شود.

انتهای پیام. 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات