جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۷۲ درصد از داوطلبین انتخابات شوراها در البرز تأیید صلاحیت شدند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز گفت: بیش از ۷۲ درصد از داوطلبین انتخابات در شوراهای شهر البرز تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش رمزگشانیوز «علی حدادی» بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع اعلام تأیید افراد صلاحیت شده در انتخابات شورای شهر در استان البرز اظهار کرد: بر اساس اصل ۷ قانون اساسی، شوراها، مجلس شورای اسلامی، شوراهای استان، شهرستان‌ها، روستاها، بخش و نظایر آنها از ارکان تصمیم‌گیری اداره امور کشور هستند.

وی با بیان اینکه وظایف شوراها یکی از مباحث بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در قانون اساسی دقیقاً وظایف تسریع شده و پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی لحاظ شده است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز بیان کرد: مبتنی بر قانون اساسی وظایف شوراها، باید کارآمد سازی شوراها را داشته باشیم به این معنا که ثبت‌نام و صلاحیت آنها توسط هیئت اجرایی و فرمانداران با دقت نظر انجام شود.

تأیید صلاحیت ۱۳۷۴ نفر از داوطلبین شوراهای اسلامی البرز

وی با بیان اینکه در سطح استان بر اساس تأیید هیأت نظارت یک هزار و ۳۷۴ نفر از داوطلبین ثبت‌نامی برای شوراهای اسلامی استان البرز تأیید صلاحیت شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار بیش از ۷۲ درصد ثبت‌نامی‌ها تأیید صلاحیت و ۲۵۶ نفر رد صلاحیت شدند که ۱۸ درصد داوطلبین ثبت‌نامی را تشکیل می‌دهند.

حدادی ادامه داد: بر اساس اعلام هیأت اجرایی انتخابات استان البرز بالغ بر یک هزار و ۶۳۷ نفر از داوطلبین ثبت‌نامی شوراهای استان تأیید صلاحیت، ۲۱۷ نفر رد صلاحیت و ۶۵ نفر انصرافی داشتیم.

مهلت ۴ روزه برای معترضین به نتایج احراز صلاحیت‌ها

وی با بیان اینکه اسامی افراد رد صلاحیت شده از طریق فرمانداری‌ها ابلاغ شده است، گفت: از ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه داوطلبین رد صلاحیت شده انتخابات این دوره شوراهای اسلامی فرصت دارند شکایت خود را به فرمانداری‌ها ارسال و از طریق فرمانداری به هیئت نظارت استان ارسال می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز با اشاره به اعلام آمار داوطلبین تأیید صلاحیت شده شوراهای استان البرز، توسط هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای استان اظهار کرد: این آمار به ترتیب در سطح شهرستان فردیس ۷۸ درصد، نظرآباد ۹۱ درصد، چهارباغ ۶۳ درصد، ساوجبلاغ ۸۵ درصد، اشتهارد ۷۵ درصد، طالقان ۸۲ درصد، کرج ۸۷ درصد بوده است.

وی بیان کرد: توسط نمایندگان مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات شوراها، قانون هیئت نظارت بر انتخابات شوراها مطرح شده که کلیات آن در صحن علنی مجلس تصویب و جزئیات آن در صورت تصویب، عامل بازدارنده و پیشگیری کننده از تخلفات برخی از شوراهاست.

عملکرد مثبت شوراها در رضایتمندی مردم مؤثر است

حدادی با بیان اینکه اگر عملکرد شوراهای اسلامی مثبت باشد می‌تواند در کارآمدسازی نظام و رضایتمندی مردم مؤثر باشد، تصریح کرد: عملکرد برخی شوراها مطلوب نیست و موجب نارضایتی مردم می‌شود، زیرا شوراها خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک مطالبه در راستای حفظ منافع ملی است که باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید افراد باتجربه، پرتلاش، جوان، توانمند، متخصص در حوزه مدیریت شهری که سلامت نفس و کار دارند را به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر انتخاب کنند تا در طی ۴ سال با مشکل مواجه نشویم.

حدادی با بیان اینکه ما بهترین مردم را داریم، چراکه آنها در تمام عرصه‌ها پشتیبان نظام هستند، اظهار کرد: برخی مسئولین سهل‌انگاری دارند و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در کشور داریم، مردم در تأمین مایحتاج خود با مشکل مواجه شدند.

وی بیان کرد: در موضوع ارز در بخش نهاده‌های کشاورزی وقتی ارز لازم داده می‌شود، نباید با افزایش قیمت مرغ در سطح جامعه مواجه شویم.

انحصار واردات باید شکسته شود

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان البرز با بیان اینکه انحصار واردات باید شکسته شود، تصریح کرد: همچنین فرار مالیاتی و رشد نقدینگی یکی دیگر از مشکلات جدی است که در مجلس شورای اسلامی به دنبال رفع این قبیل مشکلات هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های گردشگری، خدمات و تولید دارد، خاطرنشان کرد: در بخش غذا و دارو تولیدات خوبی داریم که مسئولان استان باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند، چراکه درصدی از تولیدکنندگان ما راکد هستند.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه فعالیت شهرک‌های گلخانه‌ای باید افراد متخصص ورود کنند اما اکنون شاهدیم افرادی خارج از استان در این عرصه ورود کردند، چراکه ضمن عدم اشتغال‌زایی مفسده‌هایی نیز ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات