پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساوجبلاغ قطب تولید و‌ پرورش صنعت اسب استان البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از ۵۵ واحد پرورش و بیش از دو هزار راس اسب از نژادهای مختلف، یکی از مراکز مهم پرورش و تولید اسب کشور است و با عنایت به ارزآوری و سهم قابل توجهی که این صنعت در توسعه پایدار کشور دارد، این شهرستان به قطب صنعت پرورش اسب استان البرز تبدیل شده و به ازای هر اسب ۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

به گزارش رمزگشانیوز  «علی اکبر الماسی نوکیانی» گفت:پرورش اسب در ساوجبلاغ از جایگاه ویژه‌ای بر خوردار است. زمانی می‌تواند در ایجاد درآمد برای پرورش دهنده و ایجاد اشتغال برای جوانان این خطه مفید باشد که مسائل و مشکلات آنان مورد توجه قرار گرفته و مسئولان و متولیان امر، برای رفع این مشکلات همت کنند.

وبی افزود: در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با حمایت‌های مهندس تقی زاده معاون بهبود تولیدات دامی و مهندس عبدالملکی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، اقدام به برنامه‌ریزی‌ جهت هماهنگی و ارتباط بیشتر با تولید کنندگان نموده است تا با تشکیل تعاونی اسبداران با محوریت شهرستان ساوجبلاغ ،گامی ارزنده در جهت انسجام بیشتر و ارائه خدمات مطلوبتر به این قشر از تولید کنندگان بردارد.

الماسی نوکیانی ابراز امیدواری کرد با فعال شدن تعاونی‌ها و گسترش خدمات با اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی از قبیل جشنواره‌های مختلف و ... شاهد بروز استعدادهای بیشتر در این شهرستان باشیم که در توسعه این صنعت می‌تواند نقش اساسی داشته باشد و این  نیازمند نگاه ویژه از طرف مسئولین  است.

الماسی نوکیانی همچنین از برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی تولیدکنندگان با مسئولین معاونت بهبود تولیدات دامی و مدیریت امور دام  استان و مسئولین شهرستانی خبر داد و گفت: قصد داریم با تعامل و همکاری بیشتر با تولید‌کنندگان نسبت به کاهش دغدغه‌های موجود و چالش‌های پیش‌روی این صنعت گام برداریم و حمایت‌های جدی تری را از صنعت اسب داشته باشیم و خواستار حمایت جدی دستگاه‌های دولتی از صنعت پرورش و تولید اسب هستیم.

انتهای پیام.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات