پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بالا رفتن مهاجران از دیوار ۱۵ میلیارد دلاری ترامپ با نردبان ۵ دلاری!

تگزاس مانتلی گزارش داد، مردم در حال استفاده از نردبان‌های ۵ دلاری برای بالا رفتن از بخش‌هایی از دیوار ۱۵ میلیارد دلاری مرزی جنوبی آمریکا هستند که تحت دولت «دونالد ترامپ» ساخته شده بود.

به گزارش رمزگشانیوز  از بیزنس اینسایدر، مقامات گشت مرزی آمریکا که بر دیواری که در بخش‌هایی از مرز آمریکا و مکزیک ساخته شده نظارت دارند، اغلب نردبان‌های به جامانده از مهاجران غیرقانونی را پیدا می‌کنند که از طریق بخش‌هایی از دیوار، خود را به تگزاس جنوبی می‌رسانند.

گزارش تگزاس مانتلی به نقل از "اسکات نیکول"، فعال و شهروند تگزاس نوشت: این نردبان‌ها احتمالاً ۵ دلار می‌ارزند، در حالی که دیواری را شکست می‌دهند که هر یک مایلش در این مکان ۱۲ میلیون دلار قیمت دارد.

وی افزود: برخلاف دیوار، این نردبان‌ها به کار می‌آیند.

وعده ترامپ برای ساخت دیوار، یکی از وعده‌های محوری مبارزات انتخاباتی او در ۲۰۱۶ بود. از آن زمان تاکنون گزارشات متعددی مبنی بر آن وجود داشته که مهاجران قادر هستند از بخش‌هایی از دیوار بالا بروند و به آن طرف بپرند.

ویدئویی که در سال ۲۰۱۹ فراگیر شد، فردی را نشان می‌داد که به کمک یک نردبان، از دیوار مرزی بالا رفت و سمت دیگر دیوار پرید.

طبق گزارش‌ها، مقامات گشت مرزی با وسیله نقلیه خود از روی نردبان‌ها رد می‌شوند تا آن‌ها را نابود کنند و آن‌ها را در انبوه زباله‌هایی رها می‌کنند که باید دفع شوند.

تگزاس مانتلی گزارش داد، بخشی از دیوار بین ایالت "ایدالگو" مکزیک و شهر "گرانجنو" تگزاس، تحت دوره ترامپ و بخشی از آن در دوره اوباما ساخته شد. هزینه بخشی از دیوار که در دوره ترامپ ساخته شد، ۲۷ میلیون دلار به ازای هر مایل بود.

به گفته "تام پورتر" از اینسایدر، وعده ترامپ برای ساخت دیوار کامل هزار مایلی در امتداد مرز آمریکا و مکزیک، هرگز به پایان نرسید.

وی طی دوران ریاست جمهوری خود، ۸۰ مایل اضافی از دیوار را ساخت و اکثر این دوره را به تقویت ۴۰۰ مایل حصار و موانعی پرداخت که طی دولت‌های قبلی نصب شده بودند.

وی وعده داد که مکزیک تأمین مالی ساخت دیوار را به عهده می‌گیرد، در حالی که ۱۵ میلیارد دلار بودجه تخمین زده شده از محل مالیات فدرال تأمین شد.

انتهای پیام
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات