دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دین‌پرست اعلام کرد؛

برخورد جدی با ناقضان قرنطینه

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از برخورد با ناقضان قرنطینه‌ها خبر داد و تاکید کرد: طبق آخرین آماری که امروز به وزارت بهداشت اعلام شد، مشخص شد ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی قرنطینه‌ها را نقض کردند.

به گزارش رمزگشانیوز از ایزنا؛ «بابک دین پرست» ضمن تشریح دستور کار سیزدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ نارنجی، ۴۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی اعلام شد. همچنین این گزارش بیانگر رعایت ۵۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور است که باید به عدد ۹۰ درصد برسد.

دین پرست عنوان کرد: وزارت بهداشت همچنین در گزارش خود مصادیق مربوط به عدم رعایت پروتکل‌ها در بخش‌هایی چون مراکز ورزشی، سالن‌های پذیرایی، تهویه مناسب و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله گذاری را مشخص کرد. قرار شد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد در یکی دو روز آینده مکانیسیم برخورد قانونی با این افراد را ابلاغ و اقدامات لازم برای برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از تفکیک شهرها و استانها خبر داد و گفت: طبق دستور «عبدالرضا رحمانی فضلی» فرمانده قرارگاه، نتیجه جلسه به استان‌ها اعلام و پیگیری لازم برای افزایش رعایت پروتکل‌های مربوطه را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد وزارت بهداشت گزارش‌های هفتگی را به قرارگاه اعلام کند و روند تغییرات را به صورت مناسب و مستمر به قرارگاه برای پیگیری های بعدی اعلام کند. 

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد: موضوع بعدی این نشست عدم رعایت برخی از پروتکل‌ها و ابلاغ رای صادره از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط دستگاه‌های دولتی بود که لیست آن در اختیار قرارگاه قرار گرفت، که در مکاتبات و ابلاغیه های خود اقدامات لازم برای پیگیری آن خواهیم داشت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات