دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

البرز رتبه دوم صدور پروانه استاندارد کشور را کسب کرد

مدیرکل استاندارد البرز از صدور ۳۱۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان البرز طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: البرز در این بخش رتبه دوم را پس از استان تهران کسب کرده است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «فتانه شکرالهی» گفت: طی این مدت همچنین ۲۷۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در البرز تمدید شد.

وی اظهار امیدواری کردکه در سال جاری که به نام « تولید، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها » مزین شده است با حمایت و همراهی بیش از پیش دستگاههای اجرایی و تلاش وافر کارآفرینان ، تحول و پویایی چشمگیر در بخش تولید و صنعت استان را  تجربه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد است، افزود: بر همین اساس گشت های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

شکرالهی افزود: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

وی گفت: طبق قانون تولید ، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات