شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکرون: با روحانی تماس خواهم گرفت

ترامپ: اگر شرایط درست باشد با روحانی دیدار می‌کنم

رئیس جمهوری فرانسه که دیروز درکنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود،آماده برگزاری ملاقات بین ترامپ و روحانی است، گفت: با رئیس جمهوری ایران تماس خواهم گرفت و در این زمینه با او صحبت می کنم.

به گزارش رمزگشا  به نقل ازایرنا، بنابر ویدیویی منتشره شده دیروز بر روی توییتر تارنمای کاخ الیزه، "اما نوئل مکرون" در اظهارات خود در کنفرانس خبری پایانی چهل و پنجمین اجلاس سران گروه 7 در بیاریتز به خبرنگاران افزود: همکاری سه کشور اروپایی که توافق را امضا کرده ایم خیلی مهم است و تمام طرف ها باید با احتیاط رفتار کنند. او تصریح کرد: فرانسه با ایران صحبت کرد که به یک وضعیت روشن تری برسد و یک پیام مثبت در باره قصد خودمان درباره ایران وآمریکا و شرایطی که وجود دارد داشته باشیم. مکرون گفت: همچنین یک دیدار، اگر شرایط مثبت باشد به وجود بیاید. امیدوارم به راه حلی برسیم و آن را اجرا کنیم. رئیس جمهوری فرانسه با تشکر از نخست وزیر ژاپن  و راهکار ارایه شده از سوی وی اظهار داشت: با روحانی تماس خواهم گرفت و در این زمینه با او گفت و گو می کنم. «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در واکنش به اظهارات مکرون رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر آمادگی این کشور برای برگزاری ملاقات میان ترامپ و روحانی گفت: در سفر بیارتز گفتم دیداری بین رئیس جمهوری ایران و ترامپ قابل تصور نیست.


ترامپ: اگر شرایط درست باشد با روحانی دیدار می‌کنم
رئیس‌جمهور آمریکا گفت که در صورت درست بودن شرایط، با رئیس‌جمهور ایران دیدار خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در نشست جی‌7 گفت که «ایران کشوری با پتانسیل زیاد است».ترامپ همچنین با اشاره به این که دولت آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست، اظهار کرد که«این کشور پیش از این بارها چنین چیزی را به خود دیده و کارساز نبوده است». وی افزود: من واقعا باور دارم که ایران می‌تواند کشوری بزرگ باشد و دوست دارم شاهدش باشم اما آن‌ها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. ترامپ به زمان‌بندی مشخصی برای دیدارهای بالقوه [با رئیس جمهور ایران] اشاره ‌ای نکرد اما گفت که این تنها در صورت «درست بودن شرایط» اتفاق خواهد افتاد. رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر این درباره دیدار با همتای ایرانی‌ خود اظهارکرد: من آقای روحانی را نمی‌شناسم اما فکر می‌کنم که او خواهان بهبود وضعیت ایران است. تحریم‌ها کارساز بوده و در نهایت اقتصاد ایران در وضعیت بدی قرار گرفته است، شانس بزرگی برای رسیدن به توافق وجود دارد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات