یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار کرج:

نگاه سیاسی و جانب‌دارانه به انتخابات نداریم

فرماندار کرج گفت: به هیچ عنوان نگاه سیاسی و جانب‌دارانه به انتخابات نداریم و سعی می‌کنیم تمامی بسترهای لازم را برای انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «غفور قاسم‌پور» در نشست مطبوعاتی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان کرج و ریاست جمهوری در فرمانداری کرج اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش بسیار مؤثری در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند.

وی با بیان اینکه قطعاً القای امید به جامعه با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم از سوی اصحاب رسانه باعث انسجام و اتحاد ملی می‌شود، تصریح کرد: در حوزه و بخش‌های مختلف نیز، این امر برای کشور مفید فایده است.

اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در کرج

فرماندار کرج با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: در اولین فرآیند ما با همکاران در ستاد انتخابات و تعامل خوبی که با هیئت نظارت ریاست جمهوری و شوراها داشتیم، هیئت اجرایی نیز انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه اولین فرآیند پس از صدور دستور از سوی وزیر کشور را انجام دادیم که آگهی ثبت‌نام بود، گفت: از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه کار ثبت‌نام از داوطلبین شوراهای اسلامی شهر که شامل ۶ شهر در شهرستان کرج است آغاز و روند ثبت‌نام در حال انجام است.

حضور داوطلبین در انتخابات شوراها پررنگ بوده است

قاسم پور با بیان اینکه در دو روز اخیر حضور داوطلبین در انتخابات شوراها پررنگ بوده است، اظهار کرد: تا به امروز ۵۸۴ نفر در شهرستان کرج در انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه همواره در انتخابات چهار مؤلفه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را در انتخابات مد نظر قرار داده‌ایم، تصریح کرد: علاوه بر این چهار مؤلفه که مورد تأکید مقامات عالی‌رتبه کشور و مقام عالی دولت در استان است، با توجه به شرایطی که در کشور داریم نگاه سلامت‌محور به این مؤلفه‌ها نیز، اضافه شده است.

فرماندار کرج خاطرنشان کرد: تا امروز ۴۸ درصد ثبت‌نام‌های داوطلبین انتخابات شوراهای شهر به صورت غیرحضوری بوده است و در میانگین کشوری این رقم ۳۳ درصد است.

وی ادامه داد: کار ثبت‌نام تا ساعت ۱۸ عصر امروز است، مگر اینکه وزیر کشور برابر قانون ساعت ثبت‌نام را تمدید کردند.

قاسم پور با بیان اینکه بعد از فرآیند ثبت‌نام به مرحله بررسی صلاحیت‌ها می‌رسیم، گفت: که در هیئت اجرایی با حضور هیئت نظارت پس از اینکه مراجع چهارگانه استعلامات را دادند کار بررسی سلامت در هیئت نظارت و اجرایی در فرمانداری کرج آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه در انتخابات مهم است اجرای کتاب قانون انتخابات است، متذکر شد: به هیچ عنوان نگاه سیاسی و جانب‌دارانه به انتخابات نداریم و سعی می‌کنیم تمامی بسترهای لازم را برای انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات