شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست استاندار البرز از مردم برای جلوگیری از شیوع موج چهارم کرونا

استاندار البرز از مردم استان خواست برای پیشگیری از وقوع موج چهارم کرونا در این استان ، بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ «عزیزاله شهبازی» حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری و استانداران سراسر کشور رگزار شد، با بیان اینکه حدود ۱۳ ماه از شیوع بیماری منحوس و عالمگیر کرونا در کشورمان می گذرد، افزود: به واسطه این شیوع گرفتاری ها و خسارات جانی و مالی برای مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: البرز گذرگاه مسافران ۱۴ استان کشور است  ضمن آنکه رفت وآمد روزانه جمعیت بین کرج وتهران بالا است  اما در امواج شیوع کرونا توانستیم با هم افزایی و تعامل سازنده بین مسوولان و  مردم گام های موثر برای کاهش کرونا برداریم.

شهبازی گفت: تلاش های کادر بهداشت و درمان، همراهی مردم و به ویژه اصناف، ستاد ملی و تدابیر رییس جمهوری، قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به ریاست وزیر کشور، طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی و ستاد و قرارگاه متناظر آنها در البرز باعث شد که این استان  عملکرد خوبی داشته باشد و از شدت بیماری و مرگ و میرهای ناشی از آن در موج های مختلف کاسته شود.

وی افزود: البرز از ابتدا با ضعف در سرانه های بهداشتی و درمانی مواجه بوده و امکانات لازم در این حوزه متناسب با جمعیت رو به افزایش استان نیست.

استاندار البرز گفت: در البرز این اراده شکل گرفت که با شیوع بیماری مقابله شود و همچنین در راستای تقویت بسترهای درمانی استان تلاش کردیم و توفیقاتی نیز حاصل شد.

وی اکنون نگران موج چهارم شیوع کرونا هستیم و با تمام توان برای مقابله با ان وارد عمل شده ایم، افزود: در البرز نیز واکسیناسیون آغاز شده و گروه های هدف یکی پس از دیگری واکسیناسیون می شوند.

شهبازی گفت: از مردم تقاضا می شود که از مسافرت های غیرضرور و حضور  در اجتماعات خودداری کنند تا بتوانیم از شیوع بیماری کرونای جهش یافته در امان بمانیم.

وی افزود: طبق اعلام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ بخش عمده ای از مردم کشور واکسن کرونا را دریافت می کنند.

استاندار البرز گفت: از تمامی کسانی که امسال برای مقابله با کرونا همراه ما بودند قدردانی می کنیم و امید است این تعامل تا ریشه کنی این ویروس منحوس ادامه داشته باشد.

وی افزود:  تولید هر سه واکسنی که اکنون در ایران مطرح هستند در حوزه البرز است و فعالیت های شبانه روزی برای بهره برداری انبوه از این واکسن ها ادامه دارد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات