چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نائب رئیس اتاق اصناف البرز:

ثبت اطلاعات کارگران از بدو ورود تا زمان ترک کار در لیست بیمه الزامی است

علی مرادلو اظهار داشت: به کارگیری نیروی کار، حتی به صورت موقت و روزانه، مشمول قوانین سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «علی مرادلو» نائب رئیس اتاق اصناف اظهار داشت: آشنایی با قوانین حوزه کسب و کار و دیگر امور مرتبط با آن شامل دارایی ، تامین اجتماعی ، نیروی انتظامی و اداره کار و ... برای تمامی فعالان صنفی یک ضرورت است.

وی در رابطه با موضوع بازرسی های سازمان تامین اجتماعی در ایام پایانی سال گفت : کسبه محترم کرج توجه داشته باشند که سازمان تامین اجتماعی در طول سال و در مقاطع مختلف اقدام به برگزاری بازرسی های میدانی از تمامی واحد های توزیعی و تولیدی، با هدف جمع آوری اطلاعات شاغلان می نماید. این کار در راستای وظایف محوله این سازمان و به روز رسانی بانک اطلاعات شاغلان انجام می‌شود و تمامی صاحبان مشاغل در حوزه های مختلف، مکلف به همکاری با بازرسان این سازمان هستند.

مرادلو افزود: متصدیان واحد های صنفی توجه داشته باشند که به کارگیری نیروی کار، حتی به صورت موقت و روزانه، مشمول قوانین سازمان تامین اجتماعی است. بنابراین اطلاعات کارگران باید از بدو ورود تا زمان ترک کار در لیست بیمه کارگاه، ثبت شود.

وی یادآور شد: پس ازمراجعه بازرسان سازمان تامین اجتماعی به واحد صنفی یا کارگاه و ثبت اطلاعات افراد شاغل درکارگاه، ظرف یک یا دو روز کاری، شرح وضعیت کارگاه از طریق پیامک یا ایمیل به شخص کارفرما ابلاغ می‌گردد. پس از آن کارفرما باید به سامانه سازمان تامین اجتماعی مراجعه و گزارش بازرسی را دریافت نماید و در صورت ابهام یا اعتراض به گزارش بازرسی به شعبه مربوطه مراجعه و مراتب را به طور کتبی به اطلاع شعبه برساند.

نماینده اتاق اصناف در هیات تجدید نظر اداره کل تامین اجتماعی البرز گفت: در صورتی که اطلاعات ثبت شده در گزارش بازرسی صحیح باشد، کارفرما بایستی با دریافت کد بیمه، نسبت به تنظیم لیست نهایی اقدام نماید. همچنین در صورت ترک کار کارگران، کارفرما موظف است موضوع را در لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی اعلام نماید.

مرادلو افزود : اتاق اصناف البرز به منظور افزایش معلومات فعالان صنفی در رابطه با مسائل مالیاتی ، اداره کار و تامین اجتماعی از کارشناسان زبده دعوت به همکاری کرده است. که این عزیزان در روزهای یکشنیه، سه شنبه و چهارشنبه جهت خدمات مشاوره ای در اتاق اصناف حضور دارند. ( آقای قهرمانی، امور دارایی روز چهارشنبه، آقای آذری، کارشناس تامین اجتماعی روز چهارشنبه و آقای آزاد فر کارشناس اداره کار در روزهای یکشنبه و سه شنبه ) همچنین سایت آموزشی اتاق اصناف البرز به نشانی amouzeshasnaf.com نیز حاوی مطالب مفید در حوزه های مرتبط با کسب و کار است که مرور فایل بارگذاری شده در این سایت را به تمامی فعالان صنفی توصیه می نمایم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات