جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تحقق یک میلیارد دلاری صادرات از استان البرز

استاندار البرز در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با تاکید بر اهمیت هدف گذاری برای سال ۱۴۰۰ گفت:  تحقق یک میلیارد دلار صادرات از استان را به عنوان هدف قرار داده بودیم و این امر آرمان بزرگی بود که اکنون تا حدود زیادی عملیاتی و اجرایی شده است.

به گزارش رمزگشانیوز ؛ «عزیزاله شهبازی» در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه در این نشست ها عموما مشکلات زیرساختی مطرح می شد، افزود: با عزمی که شکل گرفت و بستری که برای تعامل مدیران جهت همراهی با تولید و صنعت و صادرات استان مهیا شد، اکنون شاهد توفیقات ارزشمندی هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس بسیاری از موضوعات زیرساختی و همچنین امور مالیاتی و بیمه بواسطه همگامی با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران تسهیل شده و اکنون موارد دیگری مطرح است.

شهبازی با اشاره به شرایط شیوع بیماری کرونا و تحریم های ناجوانمردانه علیه مردم ایران، گفت: گشایش آزادراه غدیر به عنوان آزادراه جنوبی تهران و البرز برای انتقال بار و کالا از شهرک های صنعتی و اصلاح سیستم توزیع استان بسیار مفید واقع شد.

وی افزود: طی مکاتبه ای با رییس جمهور محترم درصدد هستیم از فرودگاه بین المللی پیام مسیری به آزادراه غدیر داشته باشیم.

استاندار البرز گفت: با توجه به تجربیاتی که در سال سخت ۹۹ کسب کردیم به دنبال برنامه ریزی دقیق برای تولید، صادرات و صنعت در البرز هستیم.

وی با بیان اینکه امید است در سال ۱۴۰۰ با بهره برداری از خرد جمعی تصمیم گیری و تصمیم سازی بسیار خوبی داشته باشیم، افزود: رینگ سراسری شبکه گاز استان در حال تکمیل است که این امر مهم در جهت تامین گاز پایدار خانگی و صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

شهبازی گفت: عملیات اجرایی اولین پست ۴۰۰ کیلوولت البرز در باغستان کرج آغاز شده و این پروژه مهم حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد و پست بعدی نیز در زکی آباد پیش بینی شده است که این اقدامات نیز با هدف تامین نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین خانگی صورت گرفته است.

وی افزود: در خصوص تامین آب و استفاده از پساب و ساماندهی فاضلاب استان نیز هفته گذشته در دیدار با وزیر نیرو رینگ سراسری شبکه آب استان را مطرح کرده و با نظر مساعد ایشان مواجه شدیم.

استاندار البرز گفت: طی تعاملی که صورت گرفت و با پیگیری های مجدانه، مشکلات شهرک صنفی شیخ آباد نیز پس از سال های طولانی، حل شد.

وی افزود: استقرار دفاتر مرکزی ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی البرز و اختصاص مالیات و عوارض آنها به استان از اهمیت بالایی برخوردار است که باید محقق شد.

شهبازی عنوان کرد: تحقق یک میلیارد دلار صادرات از استان را به عنوان هدف قرار داده بودیم و این امر آرمان بزرگی بود که اکنون تا حدود زیادی عملیاتی و اجرایی شده است.

وی گفت: باید برای سال ۱۴۰۰ نیز چنین هدف گذاری خوبی داشته باشیم و برای انجام آن نیز نهایت تلاش و جدیت را به خرج دهیم.

استاندار البرز افزود: رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری، همجواری با فرودگاه بین المللی پیام، شبکه راه آهن و آزادراه غدیر و … فرصت های بسیاری هستند که مهیا شدند و باید برای نهایت بهره برداری از این امکانات برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: شهرک امید البرز نیز فرصت طلایی برای سرمایه گذاران است که باید از این امکان استفاده لازم شود و واگذاری آن سریع تر صورت گیرد.

شهبازی افزود: بسیار تمایل داشتم که نمایشگاه بهاره البرز امسال در نمایشگاه دائمی استان برگزار شود و برای این امر هر گونه همراهی که نیاز بود انجام دادیم و اکنون در انتظار انجام تعهدات بخش خصوصی هستیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات